Avsaknad av spermier
Imorgon bär det av för biopsi. Hoppas på simmare och inga cellförändringar. Håller på att gå sönder av oro ????
Imorgon bär det av för biopsi. Hoppas på simmare och inga cellförändringar. Håller på att gå sönder av oro ????
Åh lycka till och uppdatera gärna här imorgon! Jag vet precis hur ni känner, samma nervositet och oro kände vi ju för snart en månad sedan. Jag hoppas så innerligt att de hittar spermier!
Åh, vilken lättnad för er att de hittade några spermier! Glad för er skull, och avundsjuk. Men tråkigt att ni också fick ett mindre bra besked. Hoppas att det inte är något! Hur lång tid tar det innan ni får besked på cellförändringarna? Och när kan ni sätta igång med IVF? Hur många spermier hittades, vet ni det?
Jag har inga mått på min mans men hans var normalstora däremot var fsh värdet förhöjt. Ska ni göra biopsi lizaa?
Vi har äntligen fått svar från läkarna. Inga cellförändringar. Han är frisk! Nu kan vi "bara" fokusera på ivf. Hoppas det går fort, vi fick mail om de infrusna spermierna. Tydligen 5 strån. Vet någon vad det innebär?
Hej. Tack för att du delar med dig. Var det ett självklart beslut för er båda efter beskedet, att ta emot donerade spernier? Eller var det något ni fick bearbeta för att fatta det beslutet? För mig är det inget alternativ, även om jag önskar att jag kunde känna mig tillfreds med det. Men hela kroppen säger nej. Kanske ändrar mig så småningom, man vet aldrig.
Va konstigt. Våra vänner fick vänta med sin IVF för att kommunen höll på att ansluta sig. Och nu erbjuder den kommunen alla anställda bruttolöneavdrag vid IVF. Den de pratade med hade sagt att det blir vanligare å vanligare att kommuner erbjuder sina anställda detta. Så verkar va olika. Synd att inte er anslutit sig...
Jag vet dock inte vad PAD innebär, men det är en analys av vävnadsproverna i alla fall förstod jag, och beroende på vad analysen visar så säger det en del om chanserna att det finns några spermier överhuvudtaget eller inte.
Tack!! Ja, det är första besöket så blir samtal å planering. Hoppas kunna boka biopsi så fort som möjligt efter imon.
Nästa brev, är det om hur chanserna är för att göra mikro-tese?
Jag hoppas allt kommer gå bra på onsdag MariaC. Vi fick brev igår att vi nu är remitterade för ivf. Bara att vänta igen på att få komma igång. Tre månader ca.