• MariaC

Avsaknad av spermier

Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-12-02 10:46:14 följande:

Hur går det för er? När har ni nästa vul?

Vi fick plus på stickan igår men känner på mig att det kommer sluta i mf så går bara och väntar på blödningar..

Det går bra här, jag är i princip helt frisk från överstimuleringen. Skönt! Och det rullar på bra angående graviditeten också, vad vi vet. Ni blir det inga mer vul i samband med överstimuleringen men det tidiga vul.et är bokat till 12 dec. Längtar:)

Grattis till plus! Hur har det gått??
  • MariaC
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2017-12-14 07:43:05 följande:

Hur gick det för er på vul:en?

Här känns tiden så långsam, Vi ska på vul på fredag och förhoppningsvis se något.

Vi var på vul i tisdags och fick se ett litet hjärta slå, helt fantastiskt!!!!! Och igår var vi på inskrivningssamtal på barnmorskemottagningen. Kan nästan inte tro det är sant :)

Håller tummarna för att ni också får se ett hjärta!!
  • MariaC
    mooonwalker skrev 2017-12-19 16:56:03 följande:

Jag har varit lite inaktiv i tråden för jag har haft så mycket på jobbet och i skolan, men vill bara passa på att gratulera dig! Så roligt för er, jag hoppas verkligen att det går hela vägen.

Tack snälla!!!! :)
  • MariaC
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2018-01-28 14:28:02 följande:

Hej!

Hur går det för er?

Vi har haft lite berg och dalbana med små blödningar men har därför fått se lille bebben flera gånger och ska få se igen på tisdag

Här går det bra :) Gick in i v. 15 igår! Berättade på jobbet under förra veckan för nu börjar det bli svårt att dölja magen snart :)

Usch va jobbigt med blödningar men skönt att allt vart ok på ultraljuden. Vilken vecka är ni i?
  • MariaC
    Anonym (Sara90) skrev 2018-02-18 07:09:19 följande:

Stort grattis!!!

Härligt att ni lyckats!

Tack!!

Ja, efter 3,5 års kämpande känns det helt underbart:)
  • MariaC
    Anonym (Sara90) skrev 2018-02-20 19:12:07 följande:

Vad härligt! Jag plussade också i helgen! Efter ett par års försök också. Är nu rädd för missfall, längtar till ultraljud så man får se om det lever .

Å va roligt!! Stort Grattis!! Förstår din oro, var samma för oss. Man kan slappna av lite mer efter ultraljudet. Sen när vi hade passerat v. 12 så valde vi att göra ett ultraljud till. Efter det kunde vi slappna av och våga hoppas och planera och tro att det ska lyckas.

Håller tummarna hårt för er!!!!!
  • MariaC
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2018-01-28 14:28:02 följande:

Hej!

Hur går det för er?

Vi har haft lite berg och dalbana med små blödningar men har därför fått se lille bebben flera gånger och ska få se igen på tisdag

Hur går det för er? Har blödningarna slutat?
  • MariaC
    Anonym (Sara90) skrev 2018-02-21 15:55:45 följande:

Ja tack! Ja vi ska göra ul om ett per veckor, kliniken erbjuder det!

Försrår att det känns lättare nu när det gått ett tag!

Hoppa vi båda får våra bebisar!

Ja, det erbjuds alltid vid IVF att man gör ett tidigt vul, vi gjorde i v. 7+4. Sen valde vi att göra ett till i v. 12+1 och nu 5 mars ska vi på Rul :)

Ja, efter v. 12 passerat kan man börja slappna av lite mer, då har missfallsrisken minskat avsevärt. Då måste man försöka sluta oroa sig och istället vara lycklig för det man har i magen :)
  • MariaC
    Anonym (Sara90) skrev 2018-02-28 20:35:39 följande:

Lyckan blev kortvarig tyvärr. Missfall v 6.

Nya tag!

Ånej va tråkigt att höra:( Hur känner ni er?

Kram
  • MariaC
    Anonym (Dubbelt trubbel) skrev 2018-04-02 19:54:10 följande:

Hur går det för er? Vi fick väl plus ungefär samtidigt, vilken vecka är ni i nu?

Det går jättebra:) Är i v. 23+3 idag :)
Svar på tråden Avsaknad av spermier