Aldrigensamalltidensam skrev 2018-09-06 13:54:49 följande:
Tack så mycket och tack för ditt svar!
Som jag skrev här ovan så fick vi precis veta att det är flera års kö även i Örebro nu. De prioriterar sin region främst och sen utomstående. Men vi ska skicka iväg allt till dem och se hur allt ser ut först innan vi ger oss där. Men skönt att höra att de var smidigt där! Vi har närmare till Örebro än Sahlgrenska egentligen, så hade varit smidigt om det går. Men jag tror inte vi orkar att vänta flera år, så vi får se hur vi gör när vi vet lite mer. Vi fick som sagt veta detta i tisdags, så allt är väldigt färskt för oss.
Ja så är det nog. Är ju rätt ironiskt egentligen, med tanke på att mäns hälsa ofta prioriteras i allt annat. Men det är väl för att barn har setts som en "kvinnofråga", därav kvinnornas problem om det ej funkar. Jag hoppas det blir ändring på det så att det inte fortsätter i den här takten och att senare generationer inte kan få barn heller.
Ja jag känner igen ditt namn från tråden och har följt din resa och beklagar sorgen verkligen. Har ni valt att försöka igen eller har ni tagit en paus från allt?
Men suck alltså att det ska vara så långa väntetider..... Men som jag förstått det så får de inte prioritera sina egna utan alla ska ha samma rätt till vård. Orkar ni så kan ni ju kolla upp det lite närmare och påtala det. Vet att även Malmö hade 6 mån väntetid förra året.
Nej, flera år vill man ju inte vänta, speciellt inte när man väl bestämt sig för att använda donator.
Tack! Vi fortsätter försöka. Tog 3,5 år att få till graviditeten med Vide och nu är jag 35 år så vi har inte tid att vänta. Finns ju åldersgräns både för IVF och adoption.
Vi fick en blasto till frysen på Vides IVF så den har vi satt in. Hade testdag i tisdags men vet inte om jag är gravid för enl Clearblue är jag det, klinikens test visade väldigt svagt streck och Rfsu.s visade att jag inte va gravid. Ska testa imon igen. Har inte fått nån blödning i alla fall....