jennyz skrev 2015-06-26 23:37:46 följande:
Vi fick vårat svar i ett brev, helt kortfattat, vi hittade inga spermier i provet ni lämnat... Visste inte var jag skulle ta vägen, ville inte heller göra min sambo mer ledsen än han blev av svaret - att det var hans "fel" att vi inte lyckats... ð??¢ sedan ringde en läkare och han fick genomgå biodiesel, där hittades massor så det räckte till många IVf och nu efter alla dessa år har vi två underbara döttrar...så det kan sluta gott trots allt, efter år av kämpande, lycka till!!!
jennyz skrev 2015-06-26 23:37:46 följande:
Vi fick vårat svar i ett brev, helt kortfattat, vi hittade inga spermier i provet ni lämnat... Visste inte var jag skulle ta vägen, ville inte heller göra min sambo mer ledsen än han blev av svaret - att det var hans "fel" att vi inte lyckats... ð??¢ sedan ringde en läkare och han fick genomgå biodiesel, där hittades massor så det räckte till många IVf och nu efter alla dessa år har vi två underbara döttrar...så det kan sluta gott trots allt, efter år av kämpande, lycka till!!!
Tack för ditt inlägg! Det inger oss hopp! Får jag fråga vad din mans blodprover visade? Hormon- och kromosomanalysen? Sades något om hans testikelstorlek? Kom de fram till varför han saknade spermier i sädesvätskan?
Min mans blodprover har varit ok, något förhöjt fsh-värde men fortfarande inom det normala! Kromosomanalysen visade inga kromosomfel. I höst ska min man göra en biopsi. Han har dock troligtvis en bitestikelinflammation och har fått en antibiotikakur som han ska äta för att sedan lämna nytt spermaprov.