Avsaknad av spermier
Men då tycker jag att ni ska hålla uppe hoppet lite, tänk om det bara behövs lite antibiotika, sedan funkar det... Förstår dock helt klart att det är jobbigt, been there...
Men då tycker jag att ni ska hålla uppe hoppet lite, tänk om det bara behövs lite antibiotika, sedan funkar det... Förstår dock helt klart att det är jobbigt, been there...
LCHF kan normalisera kroppen hos par som frösöker bli gravida, både kvinnor och män. Värt att tänka på.
saknar man nånting i kroppen kan inte mat trolla fram något, men det kan normalisera sånt som inte fungerar som det ska. kolla på kostdoktorn, han har intervju med en doktor från usa som jobbar med detta, ändra kostvanor hos par med infertilitet. å han säger att det hjälpt både kvinnor och män.
kostdoktorn
(måste dock vara medlem för att se hela videon)
Jag är spermadonator på Sahlgrenska, skulle kunna hjälpa till om det blir nödvändigt.
Min man hade inga spermier i sädesvätskan, dock fanns det i att hämta direkt ur testikeln. Det är inte direkt ovanligt. Någon typ av stopp i sädesledarna helt enkelt.
Hoppas det löser sig med antibiotika! Håller tummarna!
Blodproverna var helt normala. Vad stoppet beror på vet vi inte. De sa inget om storleken på testiklarna vid undersökningen.
Har ni barn nu eller har ni inte gjort några försök ännu?
Idag har min sambo lämnat in sitt andra spermaprov.....hoppas vi får svar snabbt och att de hittar några spermier denna gång!!!!
Vi har gjort 1 försök. Jag blev gravid, men tyvärr sluade det med ett tidigt missfall såsomdet kan göra ibland. Vi ska försöka igen, men väntar ett litet tag tills det har lugnat ner sig lite på hemmaplan.
Men vi är så klart glada över att det faktiskt fanns spermier och att jag blev gravid, dessutom på första försöket, även om det nu inte blev som vi hade hoppats just denna gång.
Han har bara lämnat det första blodprovet som jag har för mig bara gällde koll av HIV etc. Vi har inte fått träffa någon än. Verkar vara så himla olika hur det går till!!! De sa att min sambo skulle lämna in ett nytt spermaprov så fort som möjligt.
Läkaren ringde förut och sa att även det andra visade på noll spermier så nu ska vi ringa imorgon och boka tid för ett första läkarbesök, där fler prover ska ras samt att jag ska utredas mer grundligt.