999 skrev 2015-10-13 19:34:41 följande:
Hej tjejer! En liten update från mig. Förra veckan var vi på Carlanderska för första ggn, Vi diskuterade hur vi ska gå vidare och vår önskan om att göra mikroese, vilket också innebär att jag i så fall kommer IVF-behandlas. Då sker äggplock samma dag som ingreppet på min man och förhoppningsvis hittas spermier då. De var väldigt trevliga, professionella och duktiga. Älskade atmosfären och att det kändes så avslappnat på något sätt. Kände väldigt stort förtroende för dem så vi är glada att vi vände oss dit. Läkarna ska komplettera med uppgifter från vårt landsting angående våra journaler och så har vi bokat in en telefonkonsultation nästa vecka då läkaren som utför mikrotese ska lämna sin bedömning angående våra chanser att lyckas med mikrotese. I så fall är planen att göra ingreppet i december eller januari, troligtvis det senare. Och då kommer jag börja IVF-behandlas en månad tidigare (det långa protokollet som det heter, dvs. nässpray i två veckor och sprutor i två).
Ni som ska dit nu framöver kommer nog få ett lika bra intryck som vi fick!
Så skönt att det kändes bra på Carlanderska! Vi ska ju dit på torsdag i nästa vecka. Hoppas vi känner samma som ni.
Sa de något om hur de gör bedömningen för hur chanserna ser ut vid Mikro-tese?