Hannis83 skrev 2015-08-08 23:36:23 följande:
I och med att de inte gör några ingrepp enbart i undersökningssyfte så förberedes även jag och en timme efter sambon ingrepp plockade de äggen från mig. Så tänk på det om ni ska göra en Tese att de också förbereder inför en IVF så summan blir inte 20.000 utan istället 52.000 + 2000 för första läkarbesöket. I alla fall läkaren hade väldigt goda förhoppningar att hitta spermier då insidan av testiklarna, eller vad man nu kallar de, såg toppenbra ut och det fick ut mycket bra material. Senare på kvällen ringde Göran, platt fall, inga spermier och eftersom de letat ändå in på kvällen efter simmare så var det försent att frysa in mina sex stackars ägg.
Jag beklagar er långa och krokiga resa till ett barn. Hoppas ni får ert efterlängtade barn snart! Hur känner ni inför donation? Har det alltid varit ett självklart alternativ för er?
Min man ringde och pratade med Carlanderska häromdagen och vi förstod det som att vi antingen kunde få det bekostat av vårt landsting om inte biopsin gav något, eller bekosta mikro-tesen själva (20,000 kr) och sedan, om spermier hittas då, få spermierna skickade till vårt landsting för IVF. Om man gör både mikro-tesen och IVF så gör de färskförsök, precis som du beskriver. Men vi kan ha missförstått, ska dubbelkolla det om/när det blir aktuellt. Nu ska min man först göra biopsi. Men menar du att man får betala 52,000 kr för IVF även om inga spermier hittas? Verkar konstigt...