• RobSab

Andra lärare som gör ivf

Hej!

Jag har gjort en hel del ivf-behandlingar och det verkar tyvärr inte som det har kommit ett lyckligt slut på den här resan än.
    Jag skulle vilja få kontakt med andra lärare som också gör ivf och prata om hur ni hanterar det hela.
    Alltså hur det funkar för er att vara borta, hur löser ni det?

Jag är en sån som blir väldigt dålig efter äggplock så jag behöver liksom vara borta i minst en vecka och det blir väldigt svårt när man jobbar i skolan, jag jobbar dessutom på lågstadiet på en väldigt "stökig" skola.

• Svar på tråden Andra lärare som gör ivf
  • Sjöblomman
    RobSab skrev 2015-06-07 07:20:06 följande:

Hej!

Jag har gjort en hel del ivf-behandlingar och det verkar tyvärr inte som det har kommit ett lyckligt slut på den här resan än.
    Jag skulle vilja få kontakt med andra lärare som också gör ivf och prata om hur ni hanterar det hela.
    Alltså hur det funkar för er att vara borta, hur löser ni det?

Jag är en sån som blir väldigt dålig efter äggplock så jag behöver liksom vara borta i minst en vecka och det blir väldigt svårt när man jobbar i skolan, jag jobbar dessutom på lågstadiet på en väldigt "stökig" skola.

Hej!
    Hoppas att du fortfarande är aktiv här.
    Är också lärare, har en 3a nu och har precis gjort ÄP samt varit borta en vecka eftersom jag mått så dåligt.
    Förra läsåret gick jag igenom två hela IVF behandlingar samt två FET. Ingen graviditet dock, men vid de hela försöken var jag borta en vecka varje gång och vid FET två dagar.

Jag berättade för min chef om vad jag skulle göra för behandlingar eftersom jag misstänkte att hon skulle börja fundera över min frånvaro. Jag är aldrig borta annars så det här skulle ge upphov till frågor.
    Berättad även för flera kollegor så att de skulle förstå min frånvaro och eventuella personlighetsförändring.

I övrigt skrev jag ordentliga vikarieplaneringar, såg till att ha en massa uppgifter redo ifall jag skulle vara borta och så. Klassen är ganska tuff så det kändes jobbigt att vara hemma så länge, men jag fick träna på att sätta mig själv i fokus.
Svar på tråden Andra lärare som gör ivf