• tokigamamman

Blödning=missfall??

Hejhej!
    Behöver lite härliga historier om kvinnor som fått blödningar under graviditet, men ändå har/fått en lyckad graviditet
    Jag är själv i v.6 och fick i Torsdags en störtblödning och sen två lite mindre blödningar under resterande av dagen. Sen dess har jag fått ca tre ytterligare blödningar men väldigt små och endast på pappret när jag är på toa. Ingen smärta alls mer än det vanliga molandet som jag haft sen ägglossning och som är helt normalt vid grav. Ska imorgon bitti försöka få tid till VUL, men vet varken ut eller in om jag ska våga hoppas på en lycklig utgång.
    Pratade med barnmorska som sa att det är normalt med en del blödningar under graviditet, men jag önskar nu få lite "verkliga" historier

Tacksam för svar!!!
    Ha en skön kväll alla!

• Svar på tråden Blödning=missfall??
  • Smurry

Jag fick 1 stört blödning, det rann ner för benen och gjorde fruktansvärt ont. Jag trodde det var kört, vi åkte upp till akuten (hade ju så ont) gjorde ett ultraljud och det pickade ett så vackert litet hjärta :) Och ett antal små blödningar, och idag är bebisen 6 månader :) det visade sig att jag hade föreliggande moderkaka som sedan växte bort.

• tokigamamman
    Smurry skrev 2015-06-07 20:13:49 följande:

Jag fick 1 stört blödning, det rann ner för benen och gjorde fruktansvärt ont. Jag trodde det var kört, vi åkte upp till akuten (hade ju så ont) gjorde ett ultraljud och det pickade ett så vackert litet hjärta :) Och ett antal små blödningar, och idag är bebisen 6 månader :) det visade sig att jag hade föreliggande moderkaka som sedan växte bort.

Underbart att höra!! Grattis Kommer du ihåg vilken vecka du var i när du fick blödningen och när du gjorde ul?
  • Smurry
    tokigamamman skrev 2015-06-07 20:21:04 följande:

Underbart att höra!! Grattis Kommer du ihåg vilken vecka du var i när du fick blödningen och när du gjorde ul?

Jag tror första var vid v5+ nåt, då var det bara lite, men det stora var runt v 7/8 nånstans! Men kolla upp det! Det är alltid bättre att veta :) är det din första?
  • tokigamamman
    Smurry skrev 2015-06-07 20:34:03 följande:
    Jag tror första var vid v5+ nåt, då var det bara lite, men det stora var runt v 7/8 nånstans! Men kolla upp det! Det är alltid bättre att veta :) är det din första?
    Jag har två barn och dem graviditeterna hade jag ingen blödning med. Ska ringa ang. vul imorgon och hoppas att jag får komma dit snarast! Även då det är för tidigt för att kunna se hjärtslag kanske man kan få se ngt iaf. Kanske bli något klokare..
  • melissans

fick en blödning 7+6 lite brunt blod som kom från ingenstans. Varade i ca 5 minuter och sedan dess ingen blödning alls. Gjorde VUL dagen efter och gyn konstaterade att jag hade en liten blödning nedanför hinnsäcken. Plutten hade dock växt som den skulle, hade både hjärta och gulesäck men hon visste inte vad utgången skulle bli pga den lilla blödningen i livmodern. 

Hon förklarade dock att det kan vara gammalt mensblod eller liknande. Har inte blödit något mer så jag hoppas den mår bra där inne Oskyldig 8+3 idag. 

Men när man läser så går det inte att komma fram till något, antingen är det missfall på g eller så är det inte missfall, inte mycket att göra förutom att vila tyvärr :( 

Men boka tid för VUL så att du är säker på vad som händer där inne :) Lycka till. 

Svar på tråden Blödning=missfall??