• Anonym (Ledsen tjej)

Berätta el inte

Jag har precis fått reda på att jag är gravid och jag är ganska säker på att denna graviditet inte kommer att fullföljas. Jag och min man har två barn, de kom rätt tätt(båda är under 3år).

Jag tycker detta beslut är otroligt jobbigt och känner mig väldigt nere. Jag vet inte om jag vill berätta för någon nära om detta. Min man tycker vi ska berätta för våra föräldrar för att det kan vara skönt att dom vet. Men jag känner mig lite tveksam till detta. Jag tycker redan detta känns jätte jobbigt och vet inte om jag orkar andras tyckande och råd!

Någon annan som varit i denna situation och känt lika? Eller hur har ni valt att göra?

• Svar på tråden Berätta el inte
  • Anonym (oj)

Vilken p-medel använder ni som uppenbarligen inte funkar?

Jag undrar så jag vet vad jag ska undvika.......

• Dixie
    Anonym (oj) skrev 2015-06-10 13:21:23 följande:

Vilken p-medel använder ni som uppenbarligen inte funkar?

Jag undrar så jag vet vad jag ska undvika.......

inget p-medel funkar 100% - så bara för att något inte funkar för TS betyder ju inte det att det är samma för din del.....
  • Dixie

TS - har inte varit i samma situation, men tror det beror på vilken typ av relation ni ar med era föräldrar - jag hade inte berättat för mina föräldrar, för de hade inte varit något större stöd - och tveksam om vi berättat för svärföräldrarna, tror de hade då försökt övertala oss att behålla.
    Men det är nog bra att prata med någon, en nära vän eller kanske en kurator på kvinnokliniken!? 

lycka till! 

• Anonym (Svalan)

Jag hat varit i samma sits som dig i början av året. Jag berättade inte för min mamma och syster som jag har bra kontakt med, dels för att jag inte orkade med att höra deras åsikter, men dels också för att jag tyckte det var skönt att allt bara flöt på som vanligt när jag träffade dem och jag fick tänka på annat.
    Sen berättade jag för 2 av mina vänner som jag kunde älta med.
    Hoppas det löser sig till det bästa för er...

• Anonym (blandat)

Beror väl helt på vilka relationer man har. Jag har berättat om mina aborter för mina vänner och min syster, och även för en del ytligt bekanta, men inte för mina föräldrar.

Svar på tråden Berätta el inte