Hjälp jag vill ha tillbaka min gamla häst
Jag sålde min älskade bästa vän för 2 år sedan på grund av ändrad livssituation och min ekonomi gick i botten, ända sen dess har jag ångrat detta. Tänker på honom varje dag och det gör ont i hjärtat att se honom hos någon annan.
Jag sålde honom till en tjej 40 mil bort som erbjöd ett långvarigt hem men fick sedan reda på att han blev såld efter 6 månader. Jag hittade dom nya ägarna och haft lite kontakt med dom i ca 1 års tid nu, har fått bilder på honom och han verkar må bra.
Nu kanske jag låter jättehemsk men eftersom jag vet att han inte är viktbärande och har en skadehistorik som tex kotledsinflammationer så ska han inte ha en för tung ryttare samt inte ridas för hårt så svider det nu i hjärtat att den nya ägaren/ryttaren är för stor och tung för honom.
I ett tag nu har jag velat fram och tillbaka att fråga om jag kan köpa tillbaka honom eller fråga om jag kan få ha honom på foder men dom har tidigare nämnt att han kommer stanna där livet ut och kommer aldrig låta honom flytta..
ååh jag fått panik över detta, jag saknar honom så mycket och vill så gärna ha tillbaka honom
Är det dumt att fråga dom? tänk om dom säger nej? kommer jag klara av det svaret?