• Morgonrodnad123

hur göra?...

Jag lever idag i en relation sedan två år tillbaka och vi har det bra med undantag för att vi har helt olika visioner om framtiden. Jag vill bilda familj och min sambo vill inte. Ingen av oss har barn sedan tidigare. Det har gått så långt att jag överväger att separera på grund av detta. Jag känner att det inte är förhandlingsbart att välja bort barn för min del, och han vill verkligen inte. Jag vill förstås att vi ska vilja bilda familj och längta, och planera gemensamt, men har börjat inse att det inte kommer att hända. Jag är 36 år, han är 43, chansen att han kommer att ändra sig är ganska lite har jag förstått...

Jag känner mig trött, ledsen och paniken (som jag förstår inte är så bra att känna) har satt sina klor i mig. Det börjar bli sent för mig snart, jag har inte en massa år att vänta in honom på! Det här är förstås ett smärtsamt dilemma eftersom jag älskar honom och nu funderar på att lämna honom.

Har gått så långt i tanken att jag kan inseminera mig och bilda familj själv...

Svar på tråden hur göra?...