Fragmin
Jag ruvar just nu på två ägg, som sattes in i mig 6 juni. För två dagar sedan fick jag bekräftat att jag är överstimulerad och ska till vår klinik på måndag för att tömma mig på vätska. Under tiden har jag fått börja ta blodförtunnande Fragmin en gång om dagen.
På undersökningen som visade på överstimulering såg läkaren att min slemhinna är 19.5 mm tjock vilket enligt henne kan indikera en graviditet. Jag tog därför av nyfikenhet ett digitalt gravtest igår morse och det visade att jag är gravid i vecka 2-3.
Visste inte om man får ta Fragmin under en eventuell graviditet så jag ringde min kliniks journummer för att kolla upp det. Läkaren säger då att det är för tidigt att testa och att jag inte kan lita på resultatet gravid. Han menar att medicinerna från behandlingen fortfarande kan påverka resultatet. Jag tog Ovitrelle 2 juni. Kan den verkligen spöka än?
Kliniken har bestämt 20 dagar innan testet ska tas, medan Sahlgrenska som vi varit på tidigare har 15 dagar efter insättning som testdag.
Behandlingen har varit exakt densamma på vår nuvarande klinik som tidigare på Sahlgrenska så om man kan testa hos dem på dag 15, varför skulle det här då vara annorlunda? Jag är på ruvardag 14 idag och testade positivt även idag. Har hittills aldrig testat positivt, efter 5 ivf och har alltid börjat blöda kring ruvardag 12-13.
Kan jag inte lita på testen? ????
Är det någon som vet om Fragmin kan vilseleda till falska resultat?