• Anonym (MN)

Vet inte vad jag ska göra

Hej!

Jag måste bestämma mig inom närmaste 2 dagarna om jag ska behålla barnet. Det känns riktigt tufft och jag vet verkligen inte vad jag ska göra...Jag är 38 år, har redan ett barn (3,5 år) från mitt tidigare förhållande. Jag har kämpat i ca 4 år för att bli gravid och gick igenom 3 st IVF behandlingar. Är skild sedan 1 år tillbaka. Har träffat en bra kille för 2 månader sedan. Vi tycker mycket om varandra och det känns bra. Denna graviditeten är helt oplanerad. Jag känner att jag borde bete mig mer ansvarsfullt o skydda mig. Men jag trodde faktiskt att det skulle aldrig hända att jag blir gravid igen någon gång på tanke om att jag hade så svårt att bli gravid tidigare. Men allt detta spelar ingen roll. Nu är jag gravid och jag måste bestämma mig vad jag ska göra. Det är otroligt känsligt. Jag mår inte alls bra på grund av det. Min kille vill så gärna behålla barnet. Jag vill egentligen också behålla barnet samtidigt som jag känner att jag har varken råd eller tillräckligt med krafter att ta hand om 2 små barn. Jag är utbildad socionom och jobbar inom soc.arbete, men jag har ingen fast tjänst. Killen har precis avslutat sin utbildning och är arbetssökande. Han har 2 små barn från tidigare förhållande (4 och 1,5 år gamla). Så det är inga bra ekonomiska förutsättningar. Och jag känner inte honom så väl efter bara 2 månader. Jag har lite ångest pga att allting gick så fort mellan oss. Den andra bekymmer är att jag inte kommer ha tillräckligt med krafter att ta hand om 2 små barn. Jag har blivit sjukskriven en tid efter separationen pga utmattningssyndrom då jag fick ta hand om min dotter själv, utan någon som helst avlastning (har ingen släkt här i närheten som kan hjälpa till, och hennes pappa inte tog sitt ansvar). I övrigt har jag inga bekymmer med hälsa förutom att jag väger lite för mkt just nu (en riskfaktor för barnet). Jag ville bara skriva av mig lite. Jag vet att det kommer bara vara mitt eget beslut. Men vill samtidigt så gärna få lite feedback. Tack!

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra
  • Anonym (Lugnt!)

Det ekonomiska löser sig! GladFörsta året kostar en bebis nästan ingenting-du har säkert sparade grejer och kan köpa billigt. Allt nytt måste ingen ha. Att det gick fort betyder ju inte att relationen sabbas heller för ni är inte de första och inte de sista som får en "hoppsan" snabbt. Dessutom-kanske sista chansen? En lyckträff på tusen med tanke på vad som krävdes första gången!
    Vad gäller hälsan så kan jag kontra med att jag är äldre än dig och sjukpensionär och försöker sen jättelänge få barn. Det måste inte bli så tungt som man inbillar sig. Bebisar måste inte bäras 24 timmar per dygn som en del tycks tro. Flört 

Det viktigaste är dock att ingen av er vill göra abort egentligen. Man ångrar oftast en abort,men ytterst,ytterst sällan ett barn man får. Glad

• Anonym (Lugn!)

Det löser sig! Glad Både hälsan,ekonomin (första året kostar en bebis inget nästan) och relationen. Kanske var din chans detta till ett andra barn,man vet ju aldrig! Man ångrar oftast en abort,men ytterst sällan ett barn man får.

• Anonym (Lugn!)

Det löser sig! Glad Både hälsan,ekonomin (första året kostar en bebis inget nästan) och relationen. Kanske var din chans detta till ett andra barn,man vet ju aldrig! Man ångrar oftast en abort,men ytterst sällan ett barn man får.

• Anonym (Lugn!)

Ursäkta,inga inlägg kom in,error,error och sen alla... F.l funkar uselt nuförtiden...

Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra