Inlägg från: Anonym (otrogen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (otrogen)

Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?

OM er man kom hem och berättade att han hade haft sex med en tjej han kände lite sedan tidigare, då han attraherades av henne och hon tog initiativ till sex och han ej kunde stoppa det hela. 
    Hade du då förlåtit din man om han bett om ursäkt och sagt att det är du som han älskar och bara såg chans till sex med sin sk.tjejkompis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-26 19:16
    Hade det varit lättare att förlåta om ni hade barn tillsammans och gemensamma vänner, goda relationer inom släkterna m.m. ?

• Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?
  • Anonym (otrogen)
    Alvina skrev 2015-06-26 19:02:21 följande:

Nej.

Men om han verkligen förklarade att han nu ser ner på sin tjejkompis som tog initiativet till sex efter det som hände och köpte 1000 rosor till dig och gjorde allt för att du skulle förlåta?
  • Anonym (otrogen)
    Fiona M skrev 2015-06-26 19:06:55 följande:

Nej.

Vem vill ha en partner utan impulskontroll?

Det sägs ju att män har svårt att stå emot frestelsen om en tjej eller gift kvinna vill ha sex. Är det så eller finns det gifta män som kan stå emot?
  • Anonym (otrogen)
    Anonym (s) skrev 2015-06-26 19:11:55 följande:

aldrig i livet.
    jag förtjänar bättre.

Även om ni hade barn tillsammans och gemensamma vänner, goda relationer inom släkterna m.m. ?
  • Anonym (otrogen)
    Haskel skrev 2015-06-26 19:17:41 följande:

I själv verket hade de absolut flest förlåtit, försökt förlåta detta.

FL-medlemmar är ABSOLUT INTE en bra jämförelse med människor generellt.

Vad menar du??
  • Anonym (otrogen)
    Anonym (hakenfield) skrev 2015-06-26 19:30:33 följande:
    Nu är jag visserligen singel sen ett år tillbaka. (rätt så skönt faktiskt)

Men efter 8 år av förhållande och innan dess ett annat på 10 år så har det funnits tillfällen där man kunde haft sex med någon annan och att med största sannolikhet inte skulle komma fram. Har aldrig i mitt liv varigt otrogen och kommer garanterat aldrig vara det. När jag är upptagen så är jag upptagen och när jag är singel så är jag fri att göra som jag vill.

Givetvis finns det människor som är otrogna och så finns det människor som inte är det. Detta har inget med kön att göra. Snarare moral, etik och värderingar.

Inte kul att läsa om att du har så låg syn på män, över lag att du tror på att bara för att det finns ett hål framför dem så måste de stoppa in den... Rätts så dålig syn på män överhuvudtaget..

Oavsett. Lycka till med framtida män, och dras du hela tiden till "dåliga" män så kanske du bör ifrågasätta dina egna val och vad du dras till och varför!
    Jag har varit med om en gift killkompis som jag jobbade med ett tag som gärna velat älska med mig som också är gift. Vi pratar mycket om allt och vet mycket om varandras liv, partners, sommarplaner osv. 
    Han har sagt att han gärna vill kyssa mig och ligga med mig och att kommer det fram till hans fru kommer hon ringa upp min man och berätta för honom. 
    Men han vill gärna göra det säger han och att han tar risken om det kommer fram. Han vet att hans fru kan bli jättearg och att dem ofta bråkar.
  • Anonym (otrogen)
    Anonym (*) skrev 2015-06-26 19:45:45 följande:
    Desto större anledning att lämna.

Är nog svårare att lämna om man inte har någon omkring sig, vänner eller familj/släkt.
    Hur menar du nu? Många känner nog att dem har det trevligt tillsammans med andra som i en gemenskap och därför kanske känner att dem iallafall vävs samman och därför kan dem ändå fortsätta att vara gifta trots otroheter.
  • Anonym (otrogen)
    Anonym (B) skrev 2015-06-26 21:38:25 följande:

Nej.

Och att ha barn är ännu starkare anledning att lämna.

Jag var själv barn i ett liknande situation.

Ok för många gör allt om man har barn tillsammans.
  • Anonym (otrogen)
    viseversa skrev 2015-06-27 18:49:48 följande:

Hade inte förlåtit otrohet nej. Hade lämnat honom. Ja vi har barn tillsammans. Men varför ska jag fortsätta med en man jag aldrig mer kommer kunna lita på.

Men om han förklarade för dig att det är du som har älskar och vill leva med men att han såg tjejen bara som ren sex?
  • Anonym (otrogen)
    MammAmma skrev 2015-06-27 19:35:39 följande:
    Nej.
    Jag har en bekant som har bedragit sin fru med att ha varit otrogen. Han sa till mig att han säkert inte får bo kvar hemma om hans fru skulle veta om det men ändå vågar han ta risken och har ännu kontakt med kvinnan som han låg med. Dem träffas, går på bio, åter ute m.m. och ligger med varandra och vet allt om varandra och mannen säger till sin fru att han kommer hem lite sent vissa dagar. 

Tror ni att hans fru skulle behålla sin man om hon visste vad som pågår eller skulle hon anklaga sin mans kvinna som han var otrogen med tro?
Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?