• Fanny b

Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?

attid89 skrev 2015-06-26 23:10:56 följande:
    Det var kanske inte exakt så bokstavligt jag menade. Men man läser ju många trådar här om folk som aldrig vill va sex och deras partner skall bara finna sig i det.
    Tycker du att om man av någon anledning inte vill ha sex ska acceptera att ens partner har sex med andra?

• Fanny b
    attid89 skrev 2015-06-27 00:15:57 följande:
    Jag tycker inte att det är konstigt att ens partner är otrogen om man under flera års tid nekar sex och vägrar jobba på att lösa den biten. Jag behöver inte tycka att det är rätt att vara otrogen, men jag tycker inte att det är särskilt konstigt.
    Jag tycker det är fel överlag att skylla egen otrohet på sin partner. Utan att man har ett eget ansvar, får man inte sex av sin partner men vill ha det bör man vara ärlig mot sin partner och säga att man vill ha sex med andra. Ett annat sätt att lösa det på är att separera.
  • Fanny b
    attid89 skrev 2015-06-27 00:15:57 följande:
    Jag tycker inte att det är konstigt att ens partner är otrogen om man under flera års tid nekar sex och vägrar jobba på att lösa den biten. Jag behöver inte tycka att det är rätt att vara otrogen, men jag tycker inte att det är särskilt konstigt.
    Jag tycker det är fel överlag att skylla egen otrohet på sin partner. Utan att man har ett eget ansvar, får man inte sex av sin partner men vill ha det bör man vara ärlig mot sin partner och säga att man vill ha sex med andra. Ett annat sätt att lösa det på är att separera.
  • Fanny b

Jag tror generellt ingen skulle acceptera en sådan förklaring som en ursäkt, även om man stannar kvar i relationen. För om ens partner hamnar i en sådan situation att denne har sex med en kompis så kan detta hända igen.
    Utan en sådan "förklaring" skulle jag tolka som en bortförklaring. "Jag råkade hamna i en situation där en kompis till mig stötte på mig och ville ha sex, så jag var tvungen att ha det".

Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?