• Anonym (otrogen)

Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?

OM er man kom hem och berättade att han hade haft sex med en tjej han kände lite sedan tidigare, då han attraherades av henne och hon tog initiativ till sex och han ej kunde stoppa det hela. 
    Hade du då förlåtit din man om han bett om ursäkt och sagt att det är du som han älskar och bara såg chans till sex med sin sk.tjejkompis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-26 19:16
    Hade det varit lättare att förlåta om ni hade barn tillsammans och gemensamma vänner, goda relationer inom släkterna m.m. ?

• Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?
  • Anonym (B)
    Anonym (otrogen) skrev 2015-06-26 22:51:30 följande:

Ok för många gör allt om man har barn tillsammans.

Ja , de tror att barn är dumma i huvudet och ser till att barn har ingen tillit för vuxna.
  • attid89
    taquine skrev 2015-06-26 23:02:21 följande:

Ja jävlar i min låda , det är ju det man alltid ska vara ,kåt och glad och tacksam också väl? För annars kan ju den stackars försmådda nissen ramla rakt in i  ett annat hål ...

Som sagt det finns många stackare på detta forum.

Det var kanske inte exakt så bokstavligt jag menade. Men man läser ju många trådar här om folk som aldrig vill va sex och deras partner skall bara finna sig i det.
  • Fanny b
    attid89 skrev 2015-06-26 23:10:56 följande:
    Det var kanske inte exakt så bokstavligt jag menade. Men man läser ju många trådar här om folk som aldrig vill va sex och deras partner skall bara finna sig i det.
    Tycker du att om man av någon anledning inte vill ha sex ska acceptera att ens partner har sex med andra?

• attid89
    Fanny b skrev 2015-06-27 00:07:36 följande:

Tycker du att om man av någon anledning inte vill ha sex ska acceptera att ens partner har sex med andra?

Jag tycker inte att det är konstigt att ens partner är otrogen om man under flera års tid nekar sex och vägrar jobba på att lösa den biten. Jag behöver inte tycka att det är rätt att vara otrogen, men jag tycker inte att det är särskilt konstigt.
  • Fanny b
    attid89 skrev 2015-06-27 00:15:57 följande:
    Jag tycker inte att det är konstigt att ens partner är otrogen om man under flera års tid nekar sex och vägrar jobba på att lösa den biten. Jag behöver inte tycka att det är rätt att vara otrogen, men jag tycker inte att det är särskilt konstigt.
    Jag tycker det är fel överlag att skylla egen otrohet på sin partner. Utan att man har ett eget ansvar, får man inte sex av sin partner men vill ha det bör man vara ärlig mot sin partner och säga att man vill ha sex med andra. Ett annat sätt att lösa det på är att separera.
  • Fanny b
    attid89 skrev 2015-06-27 00:15:57 följande:
    Jag tycker det är fel överlag att skylla egen otrohet på sin partner. Utan att man har ett eget ansvar, får man inte sex av sin partner men vill ha det bör man vara ärlig mot sin partner och säga att man vill ha sex med andra. Ett annat sätt att lösa det på är att separera.
  • Zadre
    Anonym (otrogen) skrev 2015-06-26 19:01:33 följande:

OM er man kom hem och berättade att han hade haft sex med en tjej han kände lite sedan tidigare, då han attraherades av henne och hon tog initiativ till sex och han ej kunde stoppa det hela. 
    Hade du då förlåtit din man om han bett om ursäkt och sagt att det är du som han älskar och bara såg chans till sex med sin sk.tjejkompis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-26 19:16
    Hade det varit lättare att förlåta om ni hade barn tillsammans och gemensamma vänner, goda relationer inom släkterna m.m. ?

"Och han ej kunde stoppa det hela." <- Det finns inte ord för att förklara hur korkat det uttalandet är. Han hade kunnat stoppa det hela med ett "Nej" och hade inte det hjälp så hade han helt enkelt kunnat resa på sej och gå därifrån. Man kan ALLTID stoppa sej själv från att vara otrogen.
  • viseversa

Hade inte förlåtit otrohet nej. Hade lämnat honom. Ja vi har barn tillsammans. Men varför ska jag fortsätta med en man jag aldrig mer kommer kunna lita på.

• Anonym (tja)

Jag hade kunnat förlåta honom, men jag hade ändå valt att separera. Jag skulle inte känna att jag kan lita på honom mer.

Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?