• Anonym (otrogen)

Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?

OM er man kom hem och berättade att han hade haft sex med en tjej han kände lite sedan tidigare, då han attraherades av henne och hon tog initiativ till sex och han ej kunde stoppa det hela. 
    Hade du då förlåtit din man om han bett om ursäkt och sagt att det är du som han älskar och bara såg chans till sex med sin sk.tjejkompis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-26 19:16
    Hade det varit lättare att förlåta om ni hade barn tillsammans och gemensamma vänner, goda relationer inom släkterna m.m. ?

• Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?
  • taquine
    Misskittycat skrev 2015-06-28 11:36:36 följande:

Det hade inte påverkat vårt förhållande alls. Jag vet hur han känner för mig, lite skoj på sidan ändrar inte det.
    Skulle han däremot komma hem och vara kär i någon annan skulle jag överväga om det var dags att se över relationen.

Överväga att se över relationen? Du kan inte ha speciellt höga tankar om dig själv..
    Tragiskt
    Goodness me
  • Fjärilslarv

Jag har alrig varit i den situationen så jag kan inte säga deffinitivt hur jag skulle tänka, men utifrån hur jag tror att jag skulle reagera så kanske. Jag älskar min man, men det skulle ta lååååååång tid att bygga upp förtroendet igen och han skulle få kämpa till tusen. 
    Önskar att jag kunde säga nej.

• Misskittycat
    taquine skrev 2015-06-28 11:44:02 följande:
    Överväga att se över relationen? smile9.gif Du kan inte ha speciellt höga tankar om dig själv..
    Tragiskt
    Goodness me
    Så bara för att jag känner mig säker i min relation så har jag låga tankar om mig själv? Nej faktiskt inte. Vi har satt upp regler i vår relation och har hållit ihop flera år på dem hittills. Alla par är olika.
  • Anonym (Wondwassen)
    taquine skrev 2015-06-28 11:44:02 följande:

Överväga att se över relationen? Du kan inte ha speciellt höga tankar om dig själv..

Tragiskt

Eller så är hennes höga tankar om sig själv inte avhängiga vad andra människor gör och inte gör?
  • taquine
    Misskittycat skrev 2015-06-28 14:18:36 följande:
    Så bara för att jag känner mig säker i min relation så har jag låga tankar om mig själv? Nej faktiskt inte. Vi har satt upp regler i vår relation och har hållit ihop flera år på dem hittills. Alla par är olika.
    Anonym (Wondwassen) skrev 2015-06-28 14:50:23 följande:
    Eller så är hennes höga tankar om sig själv inte avhängiga vad andra människor gör och inte gör?
    Men så bra Drömmer

Goodness me
  • Spartacus

VÅR relation är monogam och vi har bägge varit ense om det från första början... sen barnen kom med i bilden kanske jag tänker både en tredje och en fjärde gång innan jag "kastar ut" nån eftersom vi nu har fler än oss att tänka på.

Skulle kanske ge det tid men inga värdelösa ursäkter som i TS nämnda eller annat trams skulle ursäkta eller bättra! Bara ett genuint uppvisande av ånger och förbättring. Och sen får man se!

• Pentra

Om jag får det jag behöver gällande närhet, omtanke och sex etc. med min partner, så, absolut att jag skulle kunna förlåta det! Finns i det närmaste inget att förlåta i det läget, speciellt inte om han berättar om det på eget initiativ. Män är ju faktiskt av naturen generellt polygama. (Men ingen regel utan undantag.) Och så länge som inte tjejer/kvinnor är (eller vill vara) medvetna om detta, så länge kommer många annars väl fungerande, omtänksamma och kärleksfulla förhållanden och familjer att brytas upp bara just pga att mannen gjort något sexuellt enstaka med någon annan. De flesta föräldrar älskar sina barn lika mycket oavsett antalet och oavsett deras olika personligheter. Det är därför faktiskt, helt logiskt, även fullt möjligt att också älska flera olika partners lika mycket. Dock så måste det finnas monogam tid tillsammans med envar för att det harmoniskt skall kunna fungera fullt ut. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Been there)

Nu ska jag berätta vad som är ok och inte ang otrohet. Jag har både bedragit och blivit bedragen. Är förhållandet färskt dvs man är unga, inga barn, bor inte ihop osv så är en man INTE otrogen. Om han nu är otrogen så bör man dumpa pronto. Då finns inget att bygga på vid en sån händelse. Då bör han vara för upptagen med att fånga den kvinna han har relation med. Är det så att han ligger med nån annan så bryr han sig inte om förhållandet utan behåller det för att det känns tryggt och kanske lite läskigt och jobbigt att lämna.

Har man barn el har bott ihop i flera år kan en sådan här grej inträffa. Då kan man förlåta. Då har man helt andra problem att förhålla sig till.

Så är du en kåt o glad flickvän. Dumpa! Är du en trött mamma. Försök hitta roten till problemet först.

• MadHatter

Nej, inte pga av en enkel ursäkt och inte om ursäkten bestod av "det var inte mitt fel".

Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?