• Anonym (otrogen)

Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?

OM er man kom hem och berättade att han hade haft sex med en tjej han kände lite sedan tidigare, då han attraherades av henne och hon tog initiativ till sex och han ej kunde stoppa det hela. 
    Hade du då förlåtit din man om han bett om ursäkt och sagt att det är du som han älskar och bara såg chans till sex med sin sk.tjejkompis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-26 19:16
    Hade det varit lättare att förlåta om ni hade barn tillsammans och gemensamma vänner, goda relationer inom släkterna m.m. ?

• Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?
  • MadHatter
    Anonym (otrogen) skrev 2015-06-26 19:03:54 följande:

Men om han verkligen förklarade att han nu ser ner på sin tjejkompis som tog initiativet till sex efter det som hände och köpte 1000 rosor till dig och gjorde allt för att du skulle förlåta?

Detta minskar bara chansen att bli förlåten i min värld. Ska man bli förlåten ska man ha en grundläggande förståelse för vad man gjort och vara uppriktigt ångerfull över sitt handlande. Inte skylla i från sig och försöka köpa sig fri.om man tror att ett gäng blommor kan påverka ett sådant svek som en otrohet oftast upplevs som är man endera naiv eller tycker inte att otrohet är en så stor grej.
  • sw12

Man  bör förlåta män som begår snedsteg. MAn måste beakta att män drivs av testosteron.

• Läs vad som står och inget annat
    taquine skrev 2015-06-26 23:02:21 följande:
    Ja jävlar i min låda , det är ju det man alltid ska vara ,kåt och glad och tacksam också väl? För annars kan ju den stackars försmådda nissen ramla rakt in i  ett annat hål ...
    Som sagt det finns många stackare på detta forum.
    Ha ha ha ha så klockren!!
  • MammAmma
    sw12 skrev 2015-06-28 18:22:04 följande:

Man  bör förlåta män som begår snedsteg. MAn måste beakta att män drivs av testosteron.

"Man bör" ingenting. Det finns kvinnor för er också, ta det i beaktande att de dock också är benägna att "begå snedsteg" de förväntar sig bli förlåtna för. Lika barn leka bäst.
  • auster

Män har en stor förmåga att ge kärlek. En tillfällig kärleksgåva till en annan kvinna behöver ju inte medföra att hustrun i sig går miste om något. I så fall medför hans generositeten att hans kärlek omfattas av flera. Därför finns ingen anledning till oro eller tvivel. Köp istället en en fin present till honom som tack för hans gränslösa omtanke - varför inte tillsammans?  

• Anonym (Eeh)

Bara såg en chans att få sex??? Det lär säkert hända fler gånger...

• sw13
    MammAmma skrev 2015-06-28 20:41:59 följande:
    "Man bör" ingenting. Det finns kvinnor för er också, ta det i beaktande att de dock också är benägna att "begå snedsteg" de förväntar sig bli förlåtna för. Lika barn leka bäst.
    Var inte så anal.
  • Zadre
    Anonym (Been there) skrev 2015-06-28 17:02:40 följande:

Nu ska jag berätta vad som är ok och inte ang otrohet. Jag har både bedragit och blivit bedragen. Är förhållandet färskt dvs man är unga, inga barn, bor inte ihop osv så är en man INTE otrogen. Om han nu är otrogen så bör man dumpa pronto. Då finns inget att bygga på vid en sån händelse. Då bör han vara för upptagen med att fånga den kvinna han har relation med. Är det så att han ligger med nån annan så bryr han sig inte om förhållandet utan behåller det för att det känns tryggt och kanske lite läskigt och jobbigt att lämna.

Har man barn el har bott ihop i flera år kan en sådan här grej inträffa. Då kan man förlåta. Då har man helt andra problem att förhålla sig till.

Så är du en kåt o glad flickvän. Dumpa! Är du en trött mamma. Försök hitta roten till problemet först.

Du menar att du ska berätta vad DU tycker är okej osv. Skriv inte det där som om det vore en universell sanning och att alla som inte håller med inte har fattat grejen. Alla är olika, tycker olika och känner olika. En del förlåter, andra gör det inte. Personligen känner jag att jag inte skulle kunna lita på partnern i fråga efter ett "snedsteg" och då ser jag ingen anledning att slösa min tid och välmående på denna person, oavsett hur länge vi varit tillsammans.
  • Zadre
    sw12 skrev 2015-06-28 18:22:04 följande:

Även kvinnor kan vara otrogna. Vad är deras ursäkt enligt dej?
    "Man bör" ingenting. Må vara hänt att de drivs av testosteron, de måste ju för fan kunna kontrollera sina lustar och hålla sej till de kommer hem till partnern.
  • Sommarman42

Läst och begrundat ts argumentation, vad är egentligen poängen? Tolkar det som att det är så att ts försöker få FLs ok för att vara otrogen? Kanske skulle starta en frågerunda, skall ts vara otrogen eller inte?

Svar på tråden Skulle ni kunna förlåta er man om han bett om ursäkt efter att haft sex med en ytlig tjejkompis?