Anonym (Been there) skrev 2015-06-28 17:02:40 följande:
Nu ska jag berätta vad som är ok och inte ang otrohet. Jag har både bedragit och blivit bedragen. Är förhållandet färskt dvs man är unga, inga barn, bor inte ihop osv så är en man INTE otrogen. Om han nu är otrogen så bör man dumpa pronto. Då finns inget att bygga på vid en sån händelse. Då bör han vara för upptagen med att fånga den kvinna han har relation med. Är det så att han ligger med nån annan så bryr han sig inte om förhållandet utan behåller det för att det känns tryggt och kanske lite läskigt och jobbigt att lämna.
Har man barn el har bott ihop i flera år kan en sådan här grej inträffa. Då kan man förlåta. Då har man helt andra problem att förhålla sig till.
Så är du en kåt o glad flickvän. Dumpa! Är du en trött mamma. Försök hitta roten till problemet först.
Du menar att du ska berätta vad DU tycker är okej osv. Skriv inte det där som om det vore en universell sanning och att alla som inte håller med inte har fattat grejen. Alla är olika, tycker olika och känner olika. En del förlåter, andra gör det inte. Personligen känner jag att jag inte skulle kunna lita på partnern i fråga efter ett "snedsteg" och då ser jag ingen anledning att slösa min tid och välmående på denna person, oavsett hur länge vi varit tillsammans.