• Anonym (Rädd)

Rädd jag inte kan få barn. Ni som haft inflamation å s?

Gjorde en skrapning för ett årsedan. Och blev jättedålig efteråt. Fick läggas in skrapas på nytt å operera bort spiralen som satts in.

Satte in sedan en ny för ca 6-7 mån sen. Koppar. Och mår så dåligt. Mensen börjar bli regelbunden nu. Men gör så ont hela tiden. Kan knappt ha sex, bara typ missionären då han annars stöter i så de börjar blöda. Tål ej hormoner. Men efter detta känns de som kroppen inte återhämtat sig. Fått uvi 4 ggr (som vae tvungen å ta antibeotika) och olika inflamationer i kroppen som med gjorr jag fått äta antibwotika.

• Svar på tråden Rädd jag inte kan få barn. Ni som haft inflamation å s?
  • Anonym (Rädd)

Han ej skriva klart!

Idag 22:49

Gjorde en skrapning för ett årsedan. Och blev jättedålig efteråt. Fick läggas in skrapas på nytt å operera bort spiralen som satts in.

Satte in sedan en ny för ca 6-7 mån sen. Koppar. Och mår så dåligt. Mensen börjar bli regelbunden nu. Men gör så ont hela tiden. Kan knappt ha sex, bara typ missionären då han annars stöter i så de börjar blöda. Tål ej hormoner. Men efter detta känns de som kroppen inte återhämtat sig. Fått uvi 4 ggr (som vae tvungen å ta antibeotika) och olika inflamationer i kroppen som med gjorr jag fått äta antibeotika. Och mår allmänt dåligt i kroppen.

Hur länge har ni mått dåligt efteråt? Mvc sa att kopparspiral kan orsaka lätt inflamation hela tiden därför spermier ej kan fästa. Hur stor är risken att jag inte kan få barn efter detta?

• Mayy
    Anonym (Rädd) skrev 2015-06-30 22:49:12 följande:

Satte in sedan en ny för ca 6-7 mån sen. Koppar. Och mår så dåligt. Mensen börjar bli regelbunden nu. Men gör så ont hela tiden. Kan knappt ha sex, bara typ missionären då han annars stöter i så de börjar blöda. Tål ej hormoner. Men efter detta känns de som kroppen inte återhämtat sig. Fått uvi 4 ggr (som vae tvungen å ta antibeotika) och olika inflamationer i kroppen som med gjorr jag fått äta antibwotika.

Måste du använda spiralen om du mår dåligt av den? Använd pessar eller kondom eller säkra perioder med typ NC? Ett preventivmedel ska ju inte påverka en så negativt.
  • Anonym (3 barn)

Ta ut spiralen om du inte mår bra, jag hade i min ungdom en mycket svår äggledarinflamation och var inlagd på sjukhus 2 veckor. Jag fick utan problem 3 fantastiska barn.

• Anonym (BM)

Hur blir du av hormoner? Det finns ju olika doser och olika sätt! Piller, stav, spiral osv. 

Svar på tråden Rädd jag inte kan få barn. Ni som haft inflamation å s?