• Anonym (Tintin)

Ägglossningstest POSITIVT flera dagar i sträck.

Jag har testat med ÄL-tester nu sen söndags (dag 18 i cykeln). Har haft oregelbunden mens i ett år ca, innan var den regelbunden nästan på klockslaget, och har varit regelbunden sen första mens när jag var 14. 
    Fick veta för ett halvår sen att jag har fel på sköldkörteln och nu är den reglerad och har bra värden. Förra mensen var den första som kändes som vanligt sen den började strula. Jag har även fått veta att jag har PCOS, men det är troligen så att sköldkörteln stört ut ägglossningen, eftersom jag haft så regelbundet tidigare. 
    Har även obekräftad endometrios (den har synts, men inte gått att bekräfta på labb). På grund av att äl/mens har varit så oregelbunden har även endometriossmärtorna varit väldigt låga, tills nu.

Min fundering är, ska inte LH-nivån sänkas efter stegring? Såhär har det sett ut sen jag började testa:

Söndag (dag 18): Helt negativ, endast kontrollstrecket syns. 
    Måndag (dag 19): Negativ, dock ett svagt streck brevid kontrollstrecket. 
    Tisdag (dag 20) Positivt, strecket är lika starkt som kontrollstrecket.
    Onsdag (dag 21) Positivt, strecket är lika starkt som kontrollstrecket.
    Torsdag (dag 22) Positivt, strecket är STARKARE än kontollstrecket. 

Ska inte strecket bli svagare? Det har ju blivit starkare...
     Jag vet att pga pcos kan det visa fel, men igår hade jag för första gången på 10 månader tydlig ägglossningssmärta, hade rejält ont, bl.a. varit tvungen att stanna upp och andas igenom tilloch från. Jag testade en omgång i höstas också, och då var testet negativt i typ fyra, fem dagar innan det blev positivt (testade inte efter, då man inte ska behöva det egentligen, enda anledningen till att jag fortsatte testa nu var för att se om LH sjunker, och för att jag vet att det ju kan vara så att det blir fel pga pcosen, men då ska väl symtomen inte vara så tydliga heller, om den skulle visa falskt positivt?)

Hur länge kan äl-testen visa positivt? LH-nivån ska väl sjunka snabbt igen? Någon med info/liknande erfarenheter kring själva äl-testen, alltså att de är positiva i mer än 1-2 dagar? Jag ska testa igen imorgon och se om det ändras något... 

• Svar på tråden Ägglossningstest POSITIVT flera dagar i sträck.
  • Anonym (B)

Det kan bero på att ägget aldrig släppte. Jag ser att du har haft lite problem med mensen. Du kan behöva ta Ovitrelle för att garantera ägglossning. Sök upp en gynekolog som kan göra vul.

• Anonym (Tintin)
    Anonym (B) skrev 2015-07-21 08:45:04 följande:

Det kan bero på att ägget aldrig släppte. Jag ser att du har haft lite problem med mensen. Du kan behöva ta Ovitrelle för att garantera ägglossning. Sök upp en gynekolog som kan göra vul.

Har gått utredning o ska få hjälp med älsprutor i höst om vi inte plussar innan sommaren är slut :)

Nu kommer jag iof inte ihåg exakt vilken dag det var, men tror d va dag 21, så kände jag äl (om ägget lossat,vilket jag hoppaa för annars hade jag sjukt ont i onödan :p (endometrios))
Svar på tråden Ägglossningstest POSITIVT flera dagar i sträck.