• Anonym (Undrar)

Någon som provat kinesisk läkakonst?

Hejsan! Googlade runt på nätet och hittade en klinik i Sthlm för kinesisk läkarkonst med akupunktur och örter men även västerländsk medicin blandat. Hon finns i Sthlm men även gör distans behandlingar. Vi står i kö till utredning igen hos Gyn men måste gå ner i vikt innan dom påbörjar något. Så min fråga är, är det någon som provat att kombinera kinesk och västerländsk medicin för fertilitet och ofrivillig barnlöshet? Vill prova allt innan vi ger upp :(

• Svar på tråden Någon som provat kinesisk läkakonst?
  • Anonym (9 år)

Nej, eftersom jag vet att det är bluff och båg! Mycket har jag provat, men det skulle aldrig falla mig in. Adekvat hjälp är det som gäller. I ditt fall kanske t.o.m viktnedgång räcker beroende på om det är äl som är felet. Ger upp gör man aldrig!  Glad

• Anonym (Undrar)

Har förhöjt prolaktin värde också, eller ja lite. Sen liiiite oregelbunden men 2-5 dagar + eller - men får den varje månad. Gyn rekommenderade att börja tempa tills utredning för att se utifrån temp om älen varit. Fick aldrig besked från gyn om jag hade haft äl efter proverna dom tog.

Är det en medicin du skrev om?

• Anonym (9 år)

Men vad är det för konstig gyn/ konstig utredning? Det är ju jättelätt att veta om man haft äl-bara ta progesteronprov så vet man. Att tempa är vanskligt,ska ske samma tid och man ska verkligen känna sin kropp. Tycker även det är jättekonstigt att de föreslog.  Du har  i princip regelbunden mens och oftast har man äl då, men det visar ju prov som sagt.

• Anonym (Undrar)

Fick inget svar på om jag hade haft äl utsn dom pratade bara om det förhöjda prolaktin värdet och pratade om hormoner och medicin och nu skickade fertilitets teamet ut papper som vi skulle fylla i och nu ska jag gå ner i vikt och sen köra igång återigen en utredning. Förstår som inte varför dom inte nämnde om ÄLet för dom tog prov! Alla andra prov var tydligen bra! Förutom prolaktinet som var lite förhöjt.

• Anonym (9 år)

En till utredning? Har man gjort en ordentligt utredning har man ju och då är nästa steg vilken hjälp man ska få. Och vadå mediciner om allt såg bra ut? Har man äl har man och behöver inte medicin för det. Mot förhöjt prolaktin kan man behöva ibland. Verkar blitt lite hipp som happ för er vilket är beklagligt.

• Anonym (Undrar)

Ja vår första utredning i ett annat län hittade inget fel förutom en myom som blev bortopererad för 1 1/2 år sedan och i detta län så ska dom skicka oss igen till utredning men då pratade dom om vikten och prolaktinet då. Men kanske inte hade ägglossning eftersom dom inte nämnde det? :o är ung och oerfaren inom denna fertilitets utredning :/

Svar på tråden Någon som provat kinesisk läkakonst?