• Elins mamma 2010

Ni som nyligen varit i Astrid Lindgrens värld

Vi funderar på att åka till Astrid Lindgrens värld nu på semestern och tänkte höra hur mycket folk det har varit där på sistone? Är det långa köer till teatrar, matställen etc? Köer till entrén? Tacksam för svar :)

Önskar även tips på bra boende i närheten!

• Svar på tråden Ni som nyligen varit i Astrid Lindgrens värld
  • AnkiC

Vi var där denna veckan måndag-tisdag och ja det var mycket folk. För att få bra plats till teatrarna fick man placera sig en timme innan och vi fick köa till restauranger och toaletter. Det blev mycket väntan. Tror det är bättre att åka i augusti.

• Elins mamma 2010
    AnkiC skrev 2015-07-23 21:47:51 följande:

Vi var där denna veckan måndag-tisdag och ja det var mycket folk. För att få bra plats till teatrarna fick man placera sig en timme innan och vi fick köa till restauranger och toaletter. Det blev mycket väntan. Tror det är bättre att åka i augusti.

Tack för svaret!
    Någon som har erfarenhet av hotell och stugor i närheten?
  • älskarlivet81

Vi var där i midsommarveckan, vår tredje gång där. Perfekt för då var det inte så mycket folk, kan tänka mig att det är mycket mer folk nu.

Vi har bott på tre olika ställen när vi varit där uppe, nu senast på Oxgården.

• Scratt

Vi har varit där i augusti, runt 19-20 augusti tror jag att det var. Då var det perfekt med folk, inga köer alls.

Vi bodde i en campingstuga på deras camping, helt ok

• Alexi

Vi har varit där fredag - lördag två år i rad, i mitten på juli. Det är mycket folk men inte på ett störande sätt, parken är så stor. Man köper entrébiljetten på nätet innan, då går det snabbt att gå in.

Ja till matställen är det en del kö om man vill äta precis samtidigt som alla andra. Dag två nu senast åt vi lunch vid 13.30-14 när alla andra redan ätit och var på väg till föreställningar, då var det ingen kö alls.

Föreställningarna bör man vara på plats ca 30 min innan och ta plats, annars får man inte plats helt enkelt, värst på Ronja och Pippi.

Vi har bott på Hotell Ronja och bo Best Western, bra båda två, BW dyrare men fantastiskt lyxigt rum hade vi där.

Svar på tråden Ni som nyligen varit i Astrid Lindgrens värld