• Anonym (Gipsy)

Kan någon hjälpa mig med detta

Pratade med fertilitets avd idag och fick svar från mina senaste provtagningar och jag hade fortsatt förhöjt prolaktin värde, förhöjda värden med ämnesomsättning (?) och 16 i värde på ägglossning (?) och det var dåligt sa hon i telefon. förstår i princip nada. Sjuksköterskan gick inte mer ingående på det förutom att en ordinarie läkare ska ringa mig när fertilitets avd kommer igång efter sommaren.

Är förstås jätte orolig. Det med prolaktin visste jag redan men inte dom andra?

Vad gör man åt dessa värden?

Måste även gå ner i vikt men blir väl svårt om man då har problem med ämnesomsättningen? Varken lchf eller något biter på mig trots gym 4 ggr i veckan :'(

Menar dom nu att jag inte har ägglossning? Har allt vårat slit och tårar med försök och själv hat år efter år varit förgäves? :/ dom på tidigare utredning har sagt att allt såg bra ut och tog bort oss från utredningslistan.. Om dom kanske hade kollat upp noggrannare så kanske man hade fått hjälp redan för två år sen :/ någon som varit med om dessa värden och fått hjälp? En solskens historia? Känner mig ensam och vilsen :(

• Svar på tråden Kan någon hjälpa mig med detta
  • Anonym (Gipsy)
    Anonym (?) skrev 2015-07-24 10:53:17 följande:

Vad menas med ämnesomsättningen? Är det TSH (Sköldskötel) som du har problem med? Vad hade du i TSH?

Hon sa aldrig värdet utan bara att det värdet var dåligt? :o hon var så fåordig :(
  • Anonym (Gipsy)
    Anonym (?) skrev 2015-07-24 17:59:29 följande:

Ring och be att dom skickar hem prov svaren... Är det TSH du har problem med är det inte gynnsamt för en graviditet.. Och det blir svårt att bli gravid..

Då är det väl medicin som gäller? Dom skulle höra av sig om återbesök på fertilitets avd när ordinarie läkare är tillbaka.. Kanske inte är så bråttom med dom värdena om jag måste vänta till i slutet av augusti/september? Fast baby verkstaden längtar ju efter tre år :/
Svar på tråden Kan någon hjälpa mig med detta