• Carina1

hur lång tid efter första ivf mötet?

Vi fick gå på möte . Lämna blod för att se att man var frisk . Sedan efter 2 månader fick jag börja med medicinerna som skulle främja äggproduktionen . Man går och tar blodprov några gånger under den tiden för att se att man får bra dos med medicinerna . Jag hade långa proceduren nässpray och injektioner .  Maken fick åka och lämna spermier på fertilitetskliniken som skulle "skörda" äggen . . Efter ytterligare så lämnade jag äggen 9 st . Inte många men i bra kvalite var 6 st som blev befruktade . 3 st delades bra . 1 sattes in efter 2 dagar . De andra 2 st äggen frös de in efter att de fått dela sig lite extra i 5 dagar blastocyster . 
    Dock misslyckades vi med första ruvningen /insättningen . Sen skulle jag sätta in ett fryst ägg . Men min ägglossning inföll hela tiden på helger så det tog 7 månader innan de bestämde sig för att göra en planerad cirkel så jag fick mediciner för att förhindra ägglossning . Sen måste man hoppas att de frysta äggen klarar att tinas upp . Ett av äggen klarade sig och sattes in . Jag fick ta vaginalpiller och jag blev med barn . Dessa vaginalkapslar tog jag tills v 12  då de gör slemmet i livmodern tjockare . I dag är mitt mirakel 17 mån . Dock tog det oss 3 år och 6 mån att få honom . Men de jag följdes åt med i ivf karusellen lyckades på första försöken. . 

Svar på tråden hur lång tid efter första ivf mötet?