• LisenLi

hej nyblivna föräldralediga i göteborg

Jag fick nyss mitt andra barn och söker nu andra nyblivna föräldrar i Göteborg.

Första gången har man "mammagruppen" via Bvc men denna gång får man ingen hjälp utan får helt själv ordna det sociala . Ändå har jag minst lika många frågor och funderingar kring föräldraskap, amning o.s.v. och behovet av fika har inte minskat .

Så jag undrar om någon därute i Göteborg sitter i samma båt??

• Svar på tråden hej nyblivna föräldralediga i göteborg
  • Ca_rr_o87

Hej!
    Jag fick mitt första barn i april. Bor i Gbg. Tar gärna en fika o pratar bebisar :)

• bSandy

Jag är visserligen inte nybliven förälder då vår dotter snart är 15 månader men jag jobbar bara deltid :) hur gammal är ditt fösta barn LisenLi? :)

• LisenLi

Va kul! Mitt första barn fyller tre i höst men ålder spelar ju egentligen igen roll . Hon ska gå på dagis de tillåtna timmarna när man har föräldralediga föräldrar, dvs 15tim i veckan, hon älskar förskolan. Resten får jag sysselsätta henne.

• bSandy
    LisenLi skrev 2015-08-05 22:38:21 följande:

Va kul! Mitt första barn fyller tre i höst men ålder spelar ju egentligen igen roll . Hon ska gå på dagis de tillåtna timmarna när man har föräldralediga föräldrar, dvs 15tim i veckan, hon älskar förskolan. Resten får jag sysselsätta henne.

Vad kul! Vår dotter ska precis börja förskolan och då också enbart gå 15-20 timmar. Så är du/ni sugna på att ses någon gång hojta till. Får jag fråga vart ni bor (ungefär)? :)
Svar på tråden hej nyblivna föräldralediga i göteborg