• Oscarsmamma84

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Blir så trött på alla dessa som ska fråga om där inte blir några syskon snart. Vill bara be dem hålla käften. Vi försöker få ett syskon nu men inget jag vill berätta. Bara min bästa vännina som vet om det. Fick ett mf innan jag fick sonen som nu e två o då tjatade ingen men nu så e det ett evigt tjatande.

• Oscarsmamma84
    Anonym (TS) skrev 2015-08-19 07:26:14 följande:

Ja, t.om min chef frågade igår!! Jag sa att jag just fått MF. Hon sa att jag inte skulle ta illa upp med alla frågor, det är bara vänligt ställda. Jovisst, men de kan hamna fel ändå...

Jo tror inte folk menar nåt illa men de har inte med det o göra.

Fattar inte hur det kan vara så intressant när andra ska skaffa barn.
  • Oscarsmamma84
    EmPe skrev 2015-08-25 09:41:03 följande:

Åh:( Håller tummarna för att den inte gör det. Du har inte brytt dig om att testa ännu?

Nej brukar inte testa från2-3 dagar bim. Mensen kan ju bara vara sen som den oftast är oxå. Har ont i magen idag så mensen kommer säkert imorn.
  • Oscarsmamma84
    Anonym (TS) skrev 2015-08-26 18:10:20 följande:

Har fått lära mig av en BM att lutealfasen alltid brukar vara ca 14 dagar, medan första fasens längd varierar, så sen mens är bara en senare ÄL. Har man oregelbunden cykellängd kan det därför vara svårt att veta när ÄL sker, så det blir att ha sex varannan dag. Sådär halvkul...

Ok där ser man. Min mens brukar nästan vara på klockslaget men varenda gång vi börjar planera barn så känns det som den driver med mig för då e den 1-2 sen varenda gång.
  • Oscarsmamma84
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-08-26 20:20:59 följande:

Spännande Oscarsmamma! Håller tummarna! ?????

I

Jag drömde en mardröm inatt om att mensen kom. Vaknade och var kallsvettig (skräcken för mensen var enorm på natten). Jobbigt att längtan tom tar sig in i mina drömmar, ingen paus från längtan efter ett till barn...

Ja men jag vågar inte hoppas.

men vad hemskt o även drömma om det.
  • Oscarsmamma84
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-08-30 07:11:27 följande:

Nu kom mensen. Dag 38 vilket blir 6 dagar längre cykel än jag brukar ha (ägglossningen var också sen), helt ok för att vara efter missfall ändå.

Nu gäller det igen i mitten av sept!

Jag var förresten med på ett fyraårskalas igår. Av sju mammor var jag den enda utan bebis. Hade anat att det skulle bli så men ändå tufft, bröt ihop hemma igår kväll. Skönt gråta ur sej ibland ändå.

Nu siktar jag om. Tar det sej nästa månad så kan det bli ett junibarn. Åh det vore fint det.

Usch lider med dig. Förstår att det är tufft. Har du barn sen innan?

Min mens har fortfarande inte kommit. Testade 2 dagar efter bim så testet borde visa rätt. Men fattar inte varför mensen ej kommer.
  • Oscarsmamma84

Denna månaden så ska vi ha sex varannan dag. Då borde vi pricka in det tycker jag. September verkar vara den månaden som jag är mest fertil. Första grav blev jag gravid 17 sept (slutade i mf) andra grav blev jag oxå gravid 17sept ( blev min son). Så blir jag gravid igen denna månaden så e det nästan kusligt hehe.

hoppas det går bra för er andra

• Oscarsmamma84

Asså inte för o gnälla men det här med att ha sex varannan dag tar död på lusten. Ni som har sex varannan dag har ni det hela månaden eller ni har det bara runt äl?

• Oscarsmamma84

Nu närmar sig bim igen. (Om 4 dagar)har haft sex varannan dag hela september så nu hoppas jag att det blir ett plus

hur går det för er andra?

• Oscarsmamma84
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-10-01 21:54:38 följande:

Jag är gravid! Mycket oväntat eftersom jag inte fick positivt på ägglossningstestet denna månad, men uppenbarligen fick jag ju ägglossning.

Så nu gäller det. Tredje gången gillt nu då. Glad, men också väldigt nervös.

Grattis vad roligt
  • Oscarsmamma84
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-10-05 19:54:25 följande:

Har du testat Oscarsmamma? Håller tummarna! ?????

Nej har inte gjort det.
  • Oscarsmamma84
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-10-07 08:04:57 följande:

Nu då Oscarsmamma..? Har du testat? Håller tummarna!

Hehe nä har inte testat än. Förra månaden var mensen sen 9 dagar. Så tänkte vänta tills den e lika sen nu typ. Eller så testar jag till helgen. Har inte bestämt mig än när jag ska testa.Har mensvärk idag. Men det kan man ju ha oavsett vilket. Vet när jag väntade min son hade jag sjuk mensvärk.
  • Oscarsmamma84
    Anonym ((Längtar)) skrev 2015-10-08 10:38:39 följande:

Oscarsmamma så karaktärsfast av dej att vänta! Jag är svag när det gäller sånt ett skäl att inte vänta fööör länge med att testa kan ju vara att man lättare vet hur långt graviditeten har gått om man testar lite oftare. Det brukar jag skylla på... men egentligen tror jag att ditt sätt är sundare.

Jag vet inte varför men just denna gången vågar jag inte testa. E så rädd för att det ska stå inte gravid på testet. Så jag drar ut på det. Tänker nog testa på lördag om mensen ej kommit då. Har inte ont i magen idag men mår illa o jätte trött. Men kan ju vara vad som helst det beror på.
Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?