Inlägg från: Anonym ((Längtar)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((Längtar))

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

Hej, jag har liknande situation som du TS. 34 år gammal och har försökt göra syskon i precis ett år... Två tidiga missfall (vecka 5 och vecka 6) är det närmsta vi har kommit. Senaste missfallet var för 3 veckor sen. Jag längtar så enormt efter att bli gravid igen, men efter två missfall i rad kommer det ju vara svårt att känna sig hoppfull nästa gång jag får plus... Jag hade en mens emellan missfallen som gyn rekommenderade men det hjälpte ju inte.

Första barnet är 3,5 och hon frågar efter syskon nästan varje dag. Jag tycker synd om henne som inte får sin efterlängtade bebis. Har du sökt nån hjälp?

• Anonym ((Längtar))

Skönt att höra om alla i tråden som har lyckats tredje gången gillt.

TS, jag har berättat för mina närmsta vänner, kände att det blir lättare om de vet.

• Anonym ((Längtar))

Nu så! 21 dagar efter missfallet har jag fått positivt på ägglossningstestet, nu kör vi igen! Efter första missfallet väntade vi en cykel men denna gång struntar vi i det.

Hur ligger ni andra till?

• Anonym ((Längtar))

Dag 25 var det visst nu. Undrar om ägget blir "dåligt" när det har tagit så lång tid på sig?

• Anonym ((Längtar))

Härligt EmPe att kroppen kom igång direkt! Då är det bara att hålla tummarna nu då!

Jag gör inget särskilt för att öka chanserna att bli gravid, förutom om det räknas då att hålla koll på ÄL så vi ligger vid de tillfällen där chansen är störst. Har också med vilja gått upp ett par kg i vikt eftersom jag får mer regelbunden cykel när jag väger lite mer än vanligt. Jag har funderat på att testa bidrottninggele men har inte kommit till skott där. Intressant att höra hur ni andra gör!

Sen har jag fått pergotime utskrivet men inte provat ännu. jag verkar ha bra ÄL av mej själv i vart fall under sommarhalvåret. Om jag inte verkar få ÄL nu mot höst/vinter så ska jag börja med pergotime då!

• Anonym ((Längtar))

Det här med zink förresten EmPe, hur mkt ska han ta? Köper ni det i vanlig hälsokostaffär eller?

• Anonym ((Längtar))

Och jag har BIM på fredag. Lustigt vad synkade vi är.

• Anonym ((Längtar))

Detsamma! nu håller vi alla tummar vi kan!

• Anonym ((Längtar))

Spännande Oscarsmamma! Håller tummarna! ?????

Jag drömde en mardröm inatt om att mensen kom. Vaknade och var kallsvettig (skräcken för mensen var enorm på natten). Jobbigt att längtan tom tar sig in i mina drömmar, ingen paus från längtan efter ett till barn...

• Anonym ((Längtar))
    Anonym (TS) skrev 2015-08-27 11:32:44 följande:

Hur gör ni i väntan på mens? Dricker ni alkohol? 

Ja det gör jag. Särskilt när det har tagit såhär lång tid känns det inte rimligt för mig att jag ska sitta och tacka nej till alkohol flera dagar i månaden (man ska inte dricka pga andras förväntningar så klart, men jag tycker att det är extra jobbigt att ta alkoholfritt nu eftersom andra då kan tro att jag är gravid vilket jag ju tyvärr inte är...)

Istället tar jag graviditetstest samma dag som jag vet att det vankas vin om jag närmar mig BIM. tex imorse. Jag ska få mens eller plus imorgon/i övermorgon så jag testade imorse eftersom jag har en middag ikväll. Ingen antydan till plus och jag känner mig heller inte gravid... tror inte att det blev nåt den här månaden.
Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?