Inlägg från: Anonym ((Längtar)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((Längtar))

När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?

EmPe skrev 2015-08-27 11:54:41 följande:
    Fast jag väntar inte på mens..jag väntar på ett plus;)
    tummen upp!
  • Anonym ((Längtar))
    Gena skrev 2015-08-27 13:39:44 följande:
    Min som som just fyllt fyra kom till på första IVF-försöket (vi gjorde IVF pga manlig infertilitet).  Men något syskon ser det inte ut som om han kommer att få.

Vi har gjort fyra hormonbehandlingar och dessutom en frysåterföring. Under en lång tid tänkte jag inte på annat än på menscykler och allt vad det var. Hundra tusen gick behandlingarna på. Till slut, sista behandlingen, när jag och min sambo bestämt att vi ger upp efter detta,  blev jag gravid! Men efter halva graviditeten gick fostervattnet och jag var tvungen att göra abort. Det var fruktansvärt, det absolut värsta jag varit med om.

Jag tycker också det är jobbigt med allt tjat om syskon, det är som om folk tror det är fritt fram att fråga, bara för att man lyckats producera ett barn.

Jag trodde s.k. "sekundär barnlöshet" skulle vara mindre påfrestande än vad det faktiskt varit. När sonen var nyfödd tänkte jag "vad skönt att slippa pressen nästa gång vi ska göra IVF", men dels så vet man ju hur fantastiskt det faktiskt är att bli mamma och dels så rör det ju inte bara mig och min sambo längre, utan även vår son. Jag vill så gärna att han ska ha ett syskon.

Vi har lagt ner det här med syskon i nuläget. Det finns ett embryo i frysen vi eventuellt ska sätta in. Men jag har lidit av extremt illamående under bägge graviditeterna. Första graviditeten gjorde inte så mycket, då låg jag bara och såg på TV, men andra graviditeten var väldigt jobbig, eftersom jag inte kunde leka och umgås med min son, utan mest längtade tills han skulle till dagis igen.
    Förstå måste ja säga att jag beklagar vad du har behövt gå igenom! fruktansvärt att få missfall så sent.

Sen håller jag med om att dagishämtningar är ett jobbigt tillfälle. Alla dessa mammor med små bebisar. jag har också många gånger sett dom i lekparken tillsammans med sina små och sina stora (som är jämnåriga med min).

Tycker också det är jobbigt att mitt barn frågar om jag har en bebis i magen (hände senaste igår). det är bara så ledsamt att behöva svara nej då...
  • Anonym ((Längtar))

Oscarsmamma: samma här... Trist.

• Anonym ((Längtar))
    Liten till skrev 2015-08-28 07:06:53 följande:

Har bara läst TS. Men vill bara berätta att vi var i din sits för ett år sedan. Försökte få till syskon i 1 1/2 år, ett ma under tiden. Men så efter all längtan kom lillasyster för 6 veckor sedan. Storebror är nu 6,5år, och det är toppen att ha så långt mellan dem! Så det kanske var någon mening att vi fick vänta så. Fast det är förjävligt! Jag hoppas verkligen det är din tur nu. Lycka till med allt

Härlig historia att höra! Särskilt det om att det kan vara bra med så långt mellan barnen
  • Anonym ((Längtar))
    EmPe skrev 2015-08-28 08:50:22 följande:

Jag går ju i väntan på bim som är på måndag. Veckan som gått har varit påfrestande. Dels på grund av väntan och dels på grund av att det känns som att jag har alla graviditetssymptom in the book. Övertygad om att hjärnan lurar mig så förklarar jag bort symptomen. Kunde så klart inte hålla mig..tog ett test igår på bim -4 och en svag skugga visar sig. Tog ett test till i morse och det är ett plus! Kan inte tro att det är sant. Snälla, håll tummar och tår för att detta lilla föret får stanna och växa!

WOW, GRATTIS! håller tummarna!!!
  • Anonym ((Längtar))

Trist med mensen TS.

EmPe vi håller alla tummar för dej nu!

Jag har fortfarande inte fått mens. Negativt test imorse. Borde ha visat positivt vid detta laget om det var nåt, men så länge mensen håller sig borta kan man ju inte låta bli att hoppas...

• Anonym ((Längtar))

Oscarsmamma. Samma här Då hade jag nog inte ägglossning trots positivt ägglossningstest. Skitmissfall! Illa nog att få missfall, att det ska strula till ens menscykel efteråt också är bara taskigt.

• Anonym ((Längtar))

Dessutom är det nu prick ett år sen vi började syskonförsöken...

• Anonym ((Längtar))

Nu kom mensen. Dag 38 vilket blir 6 dagar längre cykel än jag brukar ha (ägglossningen var också sen), helt ok för att vara efter missfall ändå.

Nu gäller det igen i mitten av sept!

Jag var förresten med på ett fyraårskalas igår. Av sju mammor var jag den enda utan bebis. Hade anat att det skulle bli så men ändå tufft, bröt ihop hemma igår kväll. Skönt gråta ur sej ibland ändå.

Nu siktar jag om. Tar det sej nästa månad så kan det bli ett junibarn. Åh det vore fint det.

• Anonym ((Längtar))

Oscarsmamma - men vad irriterande. Hoppas du får din mens, eller ännu hellre plus, snart!

Ja jag har en 3,5 åring. Tack och lov. Ger en nåt annat att tänka på än önskan att bli gravid igen... annars skulle jag tänka på det heeeela tiden. Nu tänker jag bara på det nästan hela tiden ????

Svar på tråden När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?