När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?
TS - varför föreslog din man att ta paus?
TS - varför föreslog din man att ta paus?
TS. Aha. Ja man tänker kanske osunt mycket på det vid detta laget, men det är ju som du skriver att om man tar paus tar det ju bara ännu längre tid. Kanske skönt under pausen, fast sen skulle man ju bara vara ÄNNU mera stressad (plus att även om det är paus skulle jag inte kunna låta bli att räkna dagar och hålla koll på sekret så jag skulle fuskförföra honom ändå, hehe).
Oscarsmamma - håller med. Schemalagt sex är ingen höjdare. Vi kör varann dag bara under 1/1,5v i månaden. Blir i ärlighetens namn inte så ofta förutom den veckan.. Ska bli fint i framtiden att bara kunna köra spontant utan det här måstet.
Dag 22... Fortfarande ingen ÄL. SKIT också. Nästa månad testar jag pergotime.
Dag 23. Ingen ÄL. Skitkropp. Är det någon i tråden som har använt pergotime? Jag tog det en gång innan jag blev gravid med mitt barn för 4 år sen. Det hjälpte inte då (fick ingen ÄL av det), men månaden efter fick jag naturlig ÄL och blev gravid (så det kanske hjälpte ändå). Värt ett nytt försök.
Maräng87: men du fick positivt på ÄL-test? Så himla litet lät det väl inte på cd13? Hoppas du hade ÄL ändå då! Var det nu denna fredag du har BIM? Håller tummarna!
Trist TS. Den förhatliga mensen... Ny chans om ett par veckor då
Jag är förresten på dag 25 nu och fortfarande negativt på ÄL-testet. Nog för att jag brukar ha sen ÄL (dag 20 oftast) men denna månad verkar det kört. Är nog bara att vänta in mens om ca en vecka. Då sätter jag igång med pergotime! Har redan fått det utskrivet så det är bara att börja, och hålla tummarna
TS- vad är du på för dag? Hur sen är mensen?
Här händer noll och intet. Jag hade ÄL-flytningar i typ en vecka men fick aldrig positivt test (trots att jag tog varje dag) så det blev väl mest troligt ingen ägglossning denna månad. Jag är på dag 29 nu och brukar få mens dag 30-32 så får väl se om den kommer som vanligt ändå eller om det ska behöva dröja ännu längre nu. Ser för en gångs skull fram emot mens eftersom jag nu ska börja med pergotime. Med ny medicin händer det ju iaf nånting i ens misslyckade segdragna syskonförsök...
Just det, när jag sen går till gyn för att kolla hur jag reagerar på Pergo ska jag också insistera på att min man får göra spermieprov. Alltså jag är 34, snart 35 (dvs. har inte all tid i världen!) och har försökt få till syskon i över ett års tid, fattar inte varför gyn inte kollar allt? jag frågade om spermaprov för ett par månader sen men hon tyckte vi kunde avvakta... Jag har ju iof blivit gravid 2 ggr som blev missfall under detta år så jag misstänker att det är därför gyn är så ovillig att kolla spermier. Spola äggledare hör man ju också många som gör för att öka chansen att bli gravid, jag ska fråga om det med..