När syskonet inte kommer.. Stressad, ledsen. Finns det någon annan i samma situation?
Verkar vara mens på gång här, har mensvärk av och till.. Känns himla trist. Två gravidbesked denna mån.
Verkar vara mens på gång här, har mensvärk av och till.. Känns himla trist. Två gravidbesked denna mån.
Hade mens förra veckan, men det känns som att det är ägglossning på gång nu. Sticker på ena sidan och testen visar nästan positivt. Kan man få det så snart efter avslutad mens? Har ni koll?
Är i samma sits som du. Men tog lång tid med nummer ett och har försökt 8 mån med nummer två.
Har några vänner som e gravida med syskon som blev till på första försöket :(
Jag kan inte glädjas med dem. Satt o grät idag när jag tänkte på det.
Fortfarande ingen mens fastän jag trodde den var på gång redan förra veckan. Neg. test såklart. Jag blir galen, ledsen och frustrerad. Vad är fel? Varför blir jag inte gravid längre? Gick ju uppenbarligen lätt förut, fastän det blev missfall. Jag vill tänka på annat, men det går inte. Jag är så stressad över det här, stressad över alla gravida polare. Bitter, säg?
TS- vad är du på för dag? Hur sen är mensen?
Här händer noll och intet. Jag hade ÄL-flytningar i typ en vecka men fick aldrig positivt test (trots att jag tog varje dag) så det blev väl mest troligt ingen ägglossning denna månad. Jag är på dag 29 nu och brukar få mens dag 30-32 så får väl se om den kommer som vanligt ändå eller om det ska behöva dröja ännu längre nu. Ser för en gångs skull fram emot mens eftersom jag nu ska börja med pergotime. Med ny medicin händer det ju iaf nånting i ens misslyckade segdragna syskonförsök...
Hej, kände att jag ville komma in här och ge er alla en stor varm KRAM !!
Är inte aktiv på familjeliv så ofta längre men fastnade när jag såg rubriken på tråden. Jag var i samma sits för några år sedan, i drygt 2 år försökte vi få syskon till vår dotter (som blev till på första försöket, hade aldrig trott att det skulle vara svårt att bli gravid sedan).
Och så omgivningens "är det inte dags för syskon snart?"
Ja, det är ju så lätt liksom...
Jag fick reda på att jag har PCOS och efter många om och men blev jag tillslut gravid med hjälp av Pergotime. Dubbelt upp dessutom (tvillingar).
Håller tummarna för er, det är verkligen en skitjobbig och tuff resa!
Jag hoppas ni snart ser ert efterlängtade plus på stickan och att allt går hela vägen för er!
Just det, när jag sen går till gyn för att kolla hur jag reagerar på Pergo ska jag också insistera på att min man får göra spermieprov. Alltså jag är 34, snart 35 (dvs. har inte all tid i världen!) och har försökt få till syskon i över ett års tid, fattar inte varför gyn inte kollar allt? jag frågade om spermaprov för ett par månader sen men hon tyckte vi kunde avvakta... Jag har ju iof blivit gravid 2 ggr som blev missfall under detta år så jag misstänker att det är därför gyn är så ovillig att kolla spermier. Spola äggledare hör man ju också många som gör för att öka chansen att bli gravid, jag ska fråga om det med..
Sitter lite i samma sits som er försökt i aktivt i 2 år men tog ur spiralen tidigare men då körde vi inte aktivt. Sonen är snart 6 år. Fått 3 mf det senaste 1,5 året. Det senaste i förra veckan och då enligt min beräkning var jag i v 13, enligt barnmorskan v 14. Så känner att nu får det bli mf-utredning, vilket jag bad om när vi var inne och hoppas de kollar upp min pcos med för tror inte ens jag har äl varje månad. Denna gång har vi berättat först efter mf har inte berättat alls med de andra mf, men var mest för att jag blev så dålig att vi fick åka in akut. Så blev tvungen och tala om för chefen...
Så vet inte om man ska chansa och köra direkt eller vänta men känns som det kan dröja innan mens eller liknande så tror det inte spelar så stor roll. Fast vår ålder är ingen fara med men är mer att det bara blir större åldersskillnad mellan sonen och ev. syskon. Lite trist då han varken har kusiner och föga troligt att det skulle ploppa upp heller de närmsta åren eller vi kompisar som har barn.
Till IVF: Jag ber om ursäkt om jag sårade, men det var därför jag redan i TS skrev att sekundär barnlöshet för många helt utan barn, verkar oförståeligt. "Ni har ju redan ett barn!" Ja, men sorgen är min, ingen annans. Det finns alltid någon som har det värre i världen eller i sin omgivning.
Jag beklagar att du har haft det så kämpigt, de bekanta till oss har inte varit i närheten av de du beskriver. För de första har de beviljats IVF innan ett år gått ut, och de har också lyckats med detsamma. Det är min erfarenhet. En annan har lyckats bli gravid spontant efter år i adoptionskö eller när de just ska starta en IVF-behandling. Och då har det känts jobbigt att andra som också haft svårt, sätter igång med IVF och pang bom var problemet löst. Förstår du hur jag menar?
Nu närmar sig bim igen. (Om 4 dagar)har haft sex varannan dag hela september så nu hoppas jag att det blir ett plus
hur går det för er andra?
Ett år har gått, och är nu gravid med ett levande foster, äntligen. Vi lyckades till slut, även om det tog tid.