• Anonym (Orolig)

Har jag flyttat min spiral?

Jag gick för att titta till trådarna på min kopparspiral då min menstruation just upphört. Jag kände lite och kände en av trådarna ganska snabbt. Den var lite som en ögla och gick upp mot livmodertappsväggen men jag tyckte ändå den var lite lång och stack ut ( den låg liksom inte tätt mot väggen ) , så jag petade lite på den lätt och då kände jag ett tryck i livmodern under 1-2 sekunder. Nu i efterhand så har jag ont, som en molande värk och fått blödningar. Jag är så orolig att jag har flyttat på den även om jag knappt rörde den. Men jag tänkte att sen när jag kommer ha samlag ( har bara haft den i 2 veckor och inte haft samlag än) så kommer ju den öglan att stöttas emot och putta in spiralen ännu mer. Kommer trådarna att mjukna upp och lägga sig närmre väggen och inte sticka ut som en ögla eller är trådarna för långa? Min BM klippte till 2.5 cm vilket är normalt har jag hört. Jag hoppas verkligen jag inte flyttat den då jag blöder efter att jag rörde den och det gör lite ont. Allting har funkat så bra hitintills!

• Svar på tråden Har jag flyttat min spiral?
Svar på tråden Har jag flyttat min spiral?