• skrutt0713

Hur har det varit för er när ni väntat tredje barnet?

Jag är i 5+2, tredje graviditeten. Jag är jätte rädd för missfall, antagligen för att det varit en väldigt lång och tuff resa hit och det känns för bra för att vara sant.

Än så länge är illamåendet inte så påtagligt, jag har haft hyperemesis med båda barnen så får hoppas det håller i sig. Samtidigt som det gör mig orolig att något är fel, men med sonen blev det illa först i v 7+ något.

Är extremt svullen, ser gravid ut redan (vet att det är svullna tarmar bara men ändå), brösten har blivit lite större och bröstvårtorna är ömma. Idag upptäckte jag även att jag fått en svag hornonrand på magen, dock starkare än med de andra två.

Nyfiken på hur det varit för er andra när bi väntat tredje barnet? Har magen blivit svullen snabbare osv?

• Svar på tråden Hur har det varit för er när ni väntat tredje barnet?
  • Charlie Mo

Min mage sa poff nu i 18:e veckan och syns jättemycket. Mår annars som i första graviditeten. Förra gången mådde jag dåligt på typ alla sätt. Nu mår jag topp!

• AnneliR

Är i vecka 18 nu och har mått mycket mer illa än jag gjorde med sönerna. Har även haft blödningar i denna graviditet vilket jag inte hade med dom andra. Innan jag blev gravid den här gången fick jag två tidiga missfall, ena i v 6 och den andra i v 9, så jag förstår verkligen din oro. Kan fortfarande känna stark oro att något ska gå fel trots att bebisen sparkar flera gånger om dagen :)

• enplattspåjorden

Är gravid med tredje nu.

Första - foglossning från vecka 11, morgon illamående, ingen svullen mage innan den riktiga magen.

Andra - ett par små blödningar, kräktes på morgonen, blev stor som ett hus (massa vatten), magen kom typ när den riktiga bebismagen kommer. Lite svullet i början kanske.

Tredje - en massa blödningar, inte ens en tillstymmelse till illamående, kaffet smakar helt normalt, foglossning kom runt vexka 20, är jobbig nu när jag gick in i vecka 30. Magen svullnade upp ganska ordentligt i början, kändes det som. Denna graviditet har jag inte hängt med på riktigt så, på grund av alla blödningar antar jag.

Pojkar alla tre

Svar på tråden Hur har det varit för er när ni väntat tredje barnet?