Snuvad på en härlig stund i kärlekens tecken-har allt gått rätt till?
Hej mina vänner på familjeliv. Det var onekligen ett tag sedan jag gjorde något väsen av mig här på "sajten". För att gå direkt på ämnet:
I måndags var jag ute och roade mig med ett gäng vänner jag inte sett på ett tag. Vi började enligt tradition med en minst sagt väldigt rolig sittning uppe på loftet i min sommarstuga. Det var snacks och öl, humöret var på topp.
Lite runda om fötterna bestämmer vi oss för att bege oss ut på lokal. Sagt och gjort; där stod jag mitt inne på nattklubben, med hög musik pumpandes, undrandes var kvällen skulle sluta.
Jag känner en knack på axeln. Är det nu det händer? Jag vänder mig om och ser en otroligt vacker dam stirra mig rakt in i ögonen. Hon var bekant, men det var långt ifrån att vi kände varandra. Jag inleder såklart med den helt idiotiska öppningen genom tiderna. "Kom du in via VIP, eller kom du in via den vanliga ingången?". Jag ville gömma mig. Men hon fortsätter vara intresserad, nästan trollbunden vid mig.
En trevlig kväll helt klart och efter nästan 3 timmar så har vi hunnit med ett par vändor på dansgolvet, en sur drink och otaliga möten med hennes närmsta vänninor. Även ett par långa och ingående samtal.
Här står vi till sist utanför. En mycket kritisk situation. Särskilt för mig som har svårt att avsluta den här typen utav upptåg. Jag väntar en stund, men ganska snabbt så hör jag mig säga "hur gör vi nu, då?". Det blir tyst. Det kan inte vara sant. Hur kan hon ens fundera? Tänker jag.
Ett svar. "Jag ska upp kl 07:00 imorgon för att vaccinera min hund". Jag börjar att gå mot platsen där jag vet att taxibilarna väntar. Själv. Min kväll slutar alltså att jag åker svarttaxi i en stulen bil, blir avslängd och får springa sista 3 kilometrarna med mina trasiga converse.
Nu till min fråga: är det egentligen ett rimligt beteende att vagga in mig i en falsk trygghet med förhoppningar om en underbar kväll i kärlekens tecken?
Frågan gäller båda könen såklart. Är även osäker på om jag har lagt tråden i rätt sektion här på forumet, men det får admin i vanlig ordning avgöra. Vill även ge en stor eloge till de som orkat läsa igenom hela texten. Har en passion för att beskriva händelser målande i texter. Särskilt när jag är i behov av svar.
Tack!
/Emilio