• Gabriella 592

Svårt att hinna med/bristande motivtion?

Hej i forumet!

Tänkte beskriva min livssituation lite. Jag undrar nämligen om det är någon som känner igen sig.
    Jag är ensamstående med en tre och ett halvt åring på halvtid (har varannan vecka). Jag arbetar heltid. Jag och dotterns pappa separerade för ca 1,5 år sedan. Jag har ända sedan dottern föddes känt mig mer eller mindre konstant trött. Relationen med hennes pappa sög fullständigt musten ur mig men honom har jag ju varit ifrån länge nu. Mitt "bekymmer" är att jag inte har lyckats att återfå mitt liv som jag egentligen vill ha det. Dvs. tappa de femton kilon som jag FORTFARANDE bär runt på sedan graviditeten, sätta igång och träna igen som jag gjorde regelbundet innan dottern föddes. Jag vill även börja dejta men orkar inte.
    Jag ser så många smala och fina mammor som har betydligt yngre barn än jag och känner mig då så misslyckad och karaktärslös för att jag fortfarande är en strl XL och inte S som jag alltid har varit... Allt mynnar ut i att jag orkar inte.
    Tycker att min tillvaro är fullspäckad med jobb och trotsigt barn ena veckan och jobb och ligga- på- soffan tid nästa. Jag har ju uppenbarligen inte så bra balans i tillvaron.
    Undrar bara, är det NÅGON mer som kan relatera till det här? Att vilja förändra men inte förmå sig? 

/Ytterst tacksam för svar

• Svar på tråden Svårt att hinna med/bristande motivtion?
  • TRImmortal

Jag kan absolut känna igen mig. Skillnaden är att jag lever med min sambo, min son är bara 6 månader och jag har ca 40kg övervikt (allt är absolut inte från graviditeten). Jag är jättemotiverad i perioder men efter att ha tappat motivationen/misslyckats så många gånger har jag numer slutat försöka (det går ju ändå inte). Flyttar om en månad till ett område där jag har fler vänner (har inga här) och med bättre promenadvägar, samt tredje våningen utan hiss till skillnad från denna lägenhet på andra våningen med hiss. Det är mitt hopp just nu, att det ska få något att hända. Jag vill bli hälsosammare, inte bara för min skull utan även för min son. Jag vill inte föra över mina dåliga vanor på honom. För att inte tala om hur mycket sämre jag mår psykiskt med de vanor jag har idag.

Svar på tråden Svårt att hinna med/bristande motivtion?