Hur ska jag kunna leva när hon dog?
Jag kan inte nog säga hur efterlängtat vårt barn var. Det var vårt första barn. Det tog lång tid (7 månader) innan jag blev gravid och under den tiden hände det mycket negativt i mitt liv som gjorde att jag tappade tron på livet, allt kändes meningslöst. Men så blev jag gravid och då vände allt, jag var så lycklig och kunde se en framtid igen. Allt gick bra fram tills vi skulle till barnmorskan på ett rutinbesök. Jag var då i vecka 24+2. Vi skulle lyssna på hjärtljudet precis som vi gjort förra gången då det hördes så tydligt. Men denna gången hördes ingenting. På ultraljud såg vi att hon låg helt stilla och hjärtat slog inte. Det var den 26 maj. Vi har fått svar på obduktion och prover och de kan inte säga varför hon dog. Nu känns det som livet är över, jag dog när hon dog och jag vet inte hur jag ska överleva dagen. Hur hanterar man sorgen? Jag fick nyligen reda på att den enda jag kunnat prata med är gravid och eftersom jag inte träffat henne på länge fick jag en chock när jag såg hennes mage. Det kanske låter konstigt men nu känns det som om jag inte kan träffa henne längre. Det känns som livet är meningslöst igen och jag vet inte hur jag ska orka gå vidare.