• sol1542

skaffa syskon?

Hej

Har 2 pojkar och en tjej (på 2.5år). Vi funderar på ett fjärde sista. Men orolig för sjukdomar. (Är 35+). Men sedan har jag även dåligt samvete mot lilltjejen. Känns lite taskigt mot henne att skaffa en lite bebis. Varför känner jag så?? Jag knde ju inte så mot de andra.....

• Svar på tråden skaffa syskon?
  • Dixie

hur gamla är pojkarna? 

vi har också funderat på en 4:a - men vi nöjer oss nog med 3 - en av anledningarn är att ju större barnen blir, visst blir de mer självständiga och behöver inte passas på samma sätt - men mycket saker tar tid, läxor, aktiviteter, matcher på helgen etc - och det är svårt att lösa allt praktisk och samtidigt kunna ägna sig åt varje barn. 

flickan kommer ju att vara 3,5 år om hon blir storasyster - det är ju då en "stor tjej"!

• sol15423

De är 10 och 5....

Jag vet att det blir mer att hinna med ....men min känsla att skaffa en fjärde ger sig inte....samtidigt som jag tycker synd om tjejen ifall vi skulle göra det...

Hur gamla är dina barn?

• Dixie
    sol15423 skrev 2015-08-26 23:40:18 följande:

Hur gamla är dina barn?

10, 8 och 4. 

Jag förstår inte riktigt varför du tycker synd om lillasyster - hon kommer ju att vara äldre än din mellanpojke var när han fick yngre syskon!
Svar på tråden skaffa syskon?