19 årig bonusdotter på heltid
Jag har två utflugna barn och min sambo har 2 barn varav den ena som är 19år har bott hos oss varannan vecka och hos sin mamma och hennes man varannan vecka. Vi har alltid delat på alla gemensamma kostnader och vi har betalat lika mycket i mat även den veckan hans dotter är hos oss. Det har varit självklart för mig att dela detta. Nu till saken. Nu skall dotterns mamma separera från sin man och kommer och berättar att hon har hittat en etta (!) vilket innebär att dottern såklart vill bo hos oss på heltid. Det har jag inga problem med, dock tog jag upp försörjningsfrågan med min sambo och sa att han får ta en dsikussion med hans ex om hur dom ska fördela kostnaderna nu när hon bor på heltid hos oss. Jag kände mig ursnål när jag sa att jag faktiskt inte har lust att betala all mat för hans dotter, medans hans ex inte betalar nåt. Till saken hör att dotterna bara jobbar 2 timmar om dagen och min sambo tycker inte att hon ska behöva betala nåt hemma då hon tjänar så lite. Jag menar att då får hon väl söka ett jobb som ger lite mer pengar. Vi har olika syn på detta. Iallafall slutade samtalet med att jag sa till sambon att han får skjuta till mer i matpengar för dottern om hon ska bo hos oss på heltid och sen får han välja om han vill göra upp med sitt ex eller inte. Hur hade ni gjort i den här situationen???