• totoo

IVF oktober 2015

Hej!

Vi var på vårt första besök på Carlanderska igår efter utredning och remiss. Vi ska påbörja IVF, det korta protokollet, under nästa mens (början av oktober). 

Jag känner nu, egentligen under hela tiden, att jag behöver prata av mig, men jag har inte riktigt vetat om vad.
    Så jag tänkte att någon som är på samma plats som jag kanske vill följas åt? 

• Svar på tråden IVF oktober 2015
  • Ett namn
    Lutetzia skrev 2015-09-28 21:54:37 följande:

Jag fick utskrivet 2 * 900 men sen ändrades min dos från 200 till 300 per dag, så sprutorna räckte bara i 6 dagar. Har dock fått mer utskrivet nu. På onsdag ska jag på ultraljud - spännande! Känner mig uppsvullen och har haft lite lätt molvärk vid äggstockarna, så något verkar hända där. :)

Så olika det kan vara. Hur gick det med dit ultraljud igår?

Fick precis ett telefonsamtal från BM och ska börja ta Gonal F idag. Spännande och läskigt på samma gång men är glad att vara igång med nästa fas! Fick en låg startdos på 75ie och ska dit på tisdag för nytt blodprov.
  • Ett namn
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-01 11:02:34 följande:

Gjorde äggplock på carlanderska igår, snabbt och smärtfritt! 10 ägg blev det, så det känns väldigt lagom (haft för många tidigare). Verkligen stor skillnad upplevelse, kändes knappt under uttaget och har inte haft någon smärta eller svullnad efter. Otroligt. 

Vad skönt att det gick så bra med äggplocket! Har du fått någon planerad tid för insättning?
  • totoo

Imorgon ska jag ta första sprutan av gonal-f!

Herregud, nu börjar det!

• Zamira
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-01 07:09:23 följande:
    Okej då är jag med, hoppas ni får bättre resultat denna gången då.

Tråkigt att behöva börjar om från början! Vi gör ju syskonförsök och var tvungna att börja om i april då vi byte klinik men allt gick mycket bättre på nya kliniken och kände mig bättre bemött.

Ett tips ät d vitamin, de var nog de som gjorde att vi fick bättre resultat vid denna ivf:en än förra för 4 år sedan. 
    Vad skönt att klinikbytet kändes bra, allt går mycket lättare när man känner sig nöjd och trygg med dem!

Har ett gäng vitaminer som jag ätit nu några månader, kört maxdosen så jag hoppas på bättre resultat nu :)
  • Zamira
    Sthlmsthlm skrev 2015-10-01 11:02:34 följande:
    Gjorde äggplock på carlanderska igår, snabbt och smärtfritt! 10 ägg blev det, så det känns väldigt lagom (haft för många tidigare). Verkligen stor skillnad upplevelse, kändes knappt under uttaget och har inte haft någon smärta eller svullnad efter. Otroligt. 

Åh vad skönt! 

Jag hoppas på något liknande om 1.5 vecka för mig också :) 

• Zamira
    totoo skrev 2015-10-01 17:06:22 följande:
    Imorgon ska jag ta första sprutan av gonal-f!
    Herregud, nu börjar det!

Woho!

Då blir det 1 dag mellan oss bara då :) 

• MålaMittHjärta

Idag kom blödningen så nu startar jag med progynon tabletter. Känns så skönt att äntligen få börja med vårt stimulerade FET :) 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Zamira skrev 2015-10-01 17:08:32 följande:
    Vad skönt att klinikbytet kändes bra, allt går mycket lättare när man känner sig nöjd och trygg med dem!

Har ett gäng vitaminer som jag ätit nu några månader, kört maxdosen så jag hoppas på bättre resultat nu :)
    Ja den privata känns så mycket bättre :)

Åh bra :) Jag kör på mitt val kvinna + d vitamin,
    nu jäklar ska det gå heeela vägen :)

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • totoo

Zamira:

Vad roligt! Började du igår? Hur känns det än så länge?

Svar på tråden IVF oktober 2015