• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Mamacitaa

Idag har jag tvättat massa bebiskläder. . Känner för och packa BB väskan så den är klar. :)

Sen städade jag ur våran lilla bil och sen städat en massa inne.. helt slut nu men skönt och få lite extra energi nu när solen är framme :)

Imon ska jag till barnmorskan o ska bli spännande o se hur bebis ligger o om hon fixerat sig el inte.. säkert inte ;p

Men prata man inte om förlossningen nu så dom skriver in allt direkt i fl journalen el vad man ska kalla de hos bm ?:)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • RobzMarley
    Mamacitaa skrev 2016-05-08 10:29:08 följande:

Ser härligt ut RobzMarley och jättefin mage har du :)

Jag älskar solen men nu sitter jag inte där långa stunder blir så jobbigt pga nästäppa jag har :/

Jag är oxå svullen men det är pga värmen o sen att jag rör mig mkt.. blir så rastlös om jag ska vara still ;)

Tack! Ja, det blir jag med. Pillar i trädgården här. Svullna vrister var kväll. ????
    Bibi84 skrev 2016-05-08 18:01:36 följande:

Har också varit ute idag men har inte mått så bra. Illamående och behövt gå på toa. Ligger och degar framför tv nu med lillfisen. Magen jobbar med något, men vad vet jag inte. :(

Så fin mage. :)

Har själv inte skrivit ett fl brev. Gjorde det bara med den första tror jag. Har dock packat ned lite kläder om de skulle börja mitt på natten.

Tråkigt nu när det varit fint väder. Och jobbigt m magen har själv varit kass i magen flera dagar
    Mamacitaa skrev 2016-05-08 20:49:17 följande:

Idag har jag tvättat massa bebiskläder. . Känner för och packa BB väskan så den är klar. :)

Sen städade jag ur våran lilla bil och sen städat en massa inne.. helt slut nu men skönt och få lite extra energi nu när solen är framme :)

Imon ska jag till barnmorskan o ska bli spännande o se hur bebis ligger o om hon fixerat sig el inte.. säkert inte ;p

Men prata man inte om förlossningen nu så dom skriver in allt direkt i fl journalen el vad man ska kalla de hos bm ?:)

Jag är också igång här. Mår bättre då faktiskt.

Skönt att få det gjort!

Precis, bm skriver in i journalen så de ser ju sen på fl. Spännande se hur hon ligger. Har de andra varit fixerade?
  • RobzMarley

Ni vet det vi pratade om tömningsdagen?? Blev inte klok på "fenomenet". Läste det kunde vara veckor innan?! Men men.

Har iaf varit kass i magen nu fjärde dagen på rad. Springer inte hela tiden men när jag går och det har blivit ett par tre ggr om dagen så har jag varit kass.. :/ Men det är väl lite väl många dagar för att vara det kanske?

Märker jag börjar bli trött här. Får sånna "trötthetsanfall" och måste sitta/ligga ett tag. Men den mår jag bättre när jag är igång... Känner efter o känner inget alls såklart.. Vill att bebis kommer nu!

Hur mår ni?

• Mamacitaa

Samma här..stödstrumpor vågar jag lignite på i denna värme :/ duschar av fötterna kallt o hoppas på de bästa ;)

I journalen står det att 3e dottern var fixerad dom andra var ruckbara. Så ska bli spännande o se imon;)

Ok men då var det som jag trodde.

Här är det helt ok..nervös inför op på tisdag o har en massa förvärkar som jag undrar om de gör.någon verkan eller om man bara Pinas :/ får oxå trött attacker o sitter ner/vilar en stund för att sen får ny energi :)

• Niyoh81

Igår fyllde ka år. Va så härligt med sol och värme. Dock massa sd och mensvärk. Idag när ja vaknade så var de ursäkta äckelvarningen rosaaktig flytning. Blandning mellan gammal och färskare blod. Precis som sist när ja åkte in i v.27. Tur att ja jobbar på sjukhuset.

Går in i v.33 i morgon.

• Bibi84
    Niyoh81 skrev 2016-05-09 06:23:03 följande:

Igår fyllde ka år. Va så härligt med sol och värme. Dock massa sd och mensvärk. Idag när ja vaknade så var de ursäkta äckelvarningen rosaaktig flytning. Blandning mellan gammal och färskare blod. Precis som sist när ja åkte in i v.27. Tur att ja jobbar på sjukhuset.

Går in i v.33 i morgon.

oj, då kanske du är på g dåra, eller får en tidigare fl.

Hör att det är många som får trötthets attacker....samma här. Sover faktiskt dårligt om natten nu, pga. mina andra barn. En som har varit lite orolig i kroppen och den andra som somnade i sin säng kl 17:30 och som sen vaknade och kunde inte sova. både jag och mannen höll på att bli galna. Idag ska vi snacka ordentligt med dottern, då hon faktiskt klarar av att sova i sin säng själv. Den minste pjokken dock får vi ta som det kommer. han brukar sova hela natten i sin säng.

Uggen i kroppen idag också, illa mående. Går ju på min andra pencillin kur mot uvi, och den smakar SKIT! Får se om jag har blivit av uvi när jag ska till bm på onsdag. Ska kolla om hon kan känna om jag är öppen något.

Det jag undrar är....om man får förvärkar som är ganska starka (har ju fått det efter sex på kvällen) har behövt ta alvedon för att kunna sova. Men kan det göra att man mognar? Vad händer om jag inte tar alvedon, kan det starta förlossningen? hmm....många frågor här. hahaha Någon som vet?
  • Mamacitaa
    Bibi84 skrev 2016-05-09 09:41:56 följande:

Hör att det är många som får trötthets attacker....samma här. Sover faktiskt dårligt om natten nu, pga. mina andra barn. En som har varit lite orolig i kroppen och den andra som somnade i sin säng kl 17:30 och som sen vaknade och kunde inte sova. både jag och mannen höll på att bli galna. Idag ska vi snacka ordentligt med dottern, då hon faktiskt klarar av att sova i sin säng själv. Den minste pjokken dock får vi ta som det kommer. han brukar sova hela natten i sin säng.

Uggen i kroppen idag också, illa mående. Går ju på min andra pencillin kur mot uvi, och den smakar SKIT! Får se om jag har blivit av uvi när jag ska till bm på onsdag. Ska kolla om hon kan känna om jag är öppen något.

Det jag undrar är....om man får förvärkar som är ganska starka (har ju fått det efter sex på kvällen) har behövt ta alvedon för att kunna sova. Men kan det göra att man mognar? Vad händer om jag inte tar alvedon, kan det starta förlossningen? hmm....många frågor här. hahaha Någon som vet?

Har precis samma fundering som dig.

Va någon natt efter sex jag inte tog Alvedon och den natten var ren pina. Vaknade flera gng av att de krampande och gjorde ont.
  • lima76
    Niyoh81 skrev 2016-05-09 06:23:03 följande:

Går in i v.33 i morgon.

grattis i efterskott!  
    Läskigt med blod, ska du kolla upp det eller känns det ok ändå?

Ang om sex kan starta förlossningen så har jag ingen aning.. Men när man pratar om färdknäppen inför förlossning så menar ju "experterna" att den lilla mängd prostaglandin som finns i spermier omöjligt är stor nog för att kunna påverka om man inte är mogen iaf.. Så antagligen inte.. (sorry. :) )
  • Niyoh81
    Bibi84 skrev 2016-05-09 09:41:56 följande:

Hoppas inte de...e ju bara i v.33 så de hade varit skönt om bebis hade kunnat stanna 3 v till minst :) har inte tid nu..måste ju komma in i ny jobbet lite mer.
    lima76 skrev 2016-05-09 12:55:39 följande:

grattis i efterskott!  

Läskigt med blod, ska du kolla upp det eller känns det ok ändå?

Ang om sex kan starta förlossningen så har jag ingen aning.. Men när man pratar om färdknäppen inför förlossning så menar ju "experterna" att den lilla mängd prostaglandin som finns i spermier omöjligt är stor nog för att kunna påverka om man inte är mogen iaf.. Så antagligen inte.. (sorry. :) )

Avvaktar lite...har inte blivit nå mer och har ju inga onda sd..får se sen ikväll om de försvunnit
  • lima76

I eftermiddags hade jag en massa ilningar neråt när jag stod upp. Hoppas det betyder att han är på väg att fixeras, skönt att veta att de ligger startklara.. Min lillebror föddes i säte och det avstår jag gärna att prova på... 

Vilken härlig varm dag idag! Höll mig inne en del för att det var för varmt men sen körde jag och tjejerna till en sjö i närheten. De badade och jag vadade omkring. det var rätt kallt men också så himla härligt! fast det skulle väl vända och bli kallare igen till helgen. Bara att njuta så länge.. det trista är att både 9-åringen och 4-åringen verkar ha ngt slags sol-allergi, vi hade problem förra sommaren och igen i år. Så synd om dem när det börjar klia och bli rött. Så får vara jättenoga med solkräm..

Vi möblerade om tv-rummet igår och jag fick undan all tvätt. Idag blev det typ ingenting gjort.. Verkar vara varannan dag eller så med orken.. :D

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!