lima76 skrev 2016-03-06 14:19:44 följande:
Beklagar verkligen ditt missfall! Jag antar att det var ett ganska sent missfall om man utredde orsaken? Jag har två tidiga mf i bagaget men inget som utretts..
behandlar de dig med penicillin nu under graviditetn om de hittar i odlingarna? Det verkar vara rätt godtyckligt kommun per kommun om man behandlar.. Läste också nånstans att en av anledningarna att man inte vill behandla om man är symptomfri är att då lämnar man liksom plats till elakare bakterier att komma in och ta över.. Det är en djungel, all info om gbs... Barnmorskorna jag pratat med tycker inte man ska oroa sig alls men hur lätt är det..
Men, då födde du i bilen förra gången!!! Hur gick det? (Om du vill berätta?)
Hoppas du slipper en dramatisk förlossning denna gången!
jag har inte ångest för förlossningen i sig utan mer hur vi ska lösa barnvakt åt övriga barn under tiden. Vi har bara 20 min in till sjukhuset.. Men jag har faktiskt googlat lite på hemförlossning men det verkar vara nästan omöjligt att få det godkänt (bidraget till bm alltså) Det hade kanske varit en bra lösning för dig om du har så långt till sjukhus?
Tack, det var i v.13 vilket är det senaste som jag haft. Fick föda ut det lilla fostret, mycket sorgligt! Har ännu kvar att bearbeta..det hände förra året i maj.
Om GBS värdet blir för högt så kommer de att ge behandling (penicillin), men hittills har det varit normala värden.
Däremot ska jag få antibiotika i samband med förlossningen pga att de känner till att jag har GBS, annars kan tydligen barnet få någon infektion, men jag kommer aldrig hinna få det för det ska ges 4 h före barnet föds.
De säger att jag inte ska oroa mig eller tänka på det, lätt för dem (bm och läkare) att säga!!
Jag födde på vårdcentralen men de hade ju inga grejer alls! Tur att de ens hade en barnmorska där då.
Känns läskigt att föda hemma (hemförlossning) när vi har så långt till sjukhuset, om det skulle vara något.
Men nu är jag ju livrädd att jag ska behöva föda i bilen!!!
Vadå får bm ett bidrag vid hemförlossningar?
Hoppas ni löser det med barnvakt, vi måste också försöka lösa det.
Skönt att ni har så nära till sjukhus.
Om det var lättare, hade du då viljat ha en hemförlossning?