• Zoey83

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Kristalii skrev 2016-04-23 11:11:26 följande:

Min BM har sagt att jag ska åka in om jag har regelbundna SD. Om jag hade varit dig hade jag ringt förlossningen och frågat.

Det är skittrist att behöva försaka saker en tänkt att göra. Jag vet då jag sitter hemma pga blödning blivit beordrad vila istället för att fara iväg på tjejhelg. Men du och bebisen går före allt!!!

Nu har det lugnat ner sig så kommer att avvakta med att åka in, du har rätt- jag&babyn är viktigast!

Åh, så synd! att du missade tjejhelgen.

Vilken vecka är du i??
  • Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-04-26 21:21:59 följande:

Det känns mer och mer verkligt nu. Längtar efter bebis. Det känns som det kommer att bli så plötsligt ändå. Fyra liksom. Vi blir sex stycken.

Håller med! "Plötsligt" är man på slutet av graviditeten, ändå har man väntat såååå länge!!

Jag längtar enormt men börjar få ångest ang.förlossning, men vill ju bara hålla min baby och äntligen ha h*n här.

Sex stycken, en ganska stor familj.
  • Zoey83

Ville bara skriva att jag går och lägger mig nöjd! ikväll.

Har fått gjort såååå mycket idag...

Skickat in min sista universitetsuppgift (för detta år).

Med hjälp av min mamma och sambo har vi fått i ordning den "nya" sängen som vi köpt begagnad (kontinental) till rummet där jag ska sova med babyn, fått spjälsängen fixad som vi vill (ny madrass och ena sidan borttagen).

Även fått sorterat 7 lådor och min mamma hjälpte äldsta sonen att städa rummet ordentligt!

Sambon har renbäddat, tvättat kläder, lagat middag (som vanligt) och jag hann t.o.m. gå till frisören och korta av håret lite+klippt upp det i etapper för fint självfallet och mer av en frisyr, färden får vänta tills jag slutat amma helt.

Nu hoppas jag att sängen blir skön! att sova i.

Jag kommer att sovs ensam här nu tills barnet kommer, man vet ju aldrig när det sätter igång så vill vara någorlunda utvilad då.

Kram till er alla och hoppas ni mår bra.

Föresten börjar jag bli grymt nervös nu inför kommande förlossning!!!!

• Zoey83

Igår ringde jag förlossningen men eftersom det är så långt dit så tyckte de jag skulle gå till barnmorskan här, vilket vi gjorde. Visade sig "bara" vara fogen/ischias el.nerv i kläm som gav knivhuggen längst ner i vänstra delen av min rygg.

Jag är så sjukt nervös inför kommande förlossning!!!

Kan någon ge mig tips på hur jag ska lugna mig?!

Börjar få en panik känsla nu och tänker tankar som "vad har jag gett mig in i?"

• Zoey83
    Bibi84 skrev 2016-04-28 12:34:57 följande:

Oj...det där har kommit till mig precis när krystvärkarna börjar. Ingen kul grej.

En sak jag tror är smart är att INTE läsa en massa förlossningshistorier, alla upplever vi förlossningen olika osv. Har du pratat med din BM om din känsla inför förlossningen?

Själv längtar jag SÅ, galen är jag nog. Jag längtar att få ha 4 barn utanför magen, att få min kropp tillbaka, att få mysa med lilla fisen. Slippa denna väntan på "när ska hon komma ut!" Kunna vara AKTIV igen! Jag tänker på hur skönt det ska bli att använda LUSTGASEN, hahahaaaa.... Kalla mig konstig. Jag tänkte mycket på förlossningen tidigare i graviditeten, vad har jag gett mig in på, jag måste vara galen osv. men nu ser jag på förlossningen som ett avslut på alla mina graviditeter och början på ett liv där jag kan satsa på min kropp som förhoppningsvis kan vara varande. och NJUTA av all god mat och dricka. :) Hahaha

Tack för ditt svar, det piggade upp, ett fint! sätt att se på det hela. Ska också försöka tänka lite mer så, alltså som ett avslut på alla graviditeter eftersom mannen INTE vill ha fler.

Jag längtar liksom dig jätte mycket efter babyn det som känns jobbigt! är ju förlossningen, detta eftersom vi inte hann till sjukhuset senast så det har ju satt sina spår!

Men nu ska jag försöka!!! att tänka på det som ett avslut och vara super religös den sista tiden.

Försöka njuta av det lilla och av lugnet före stormen.
  • Zoey83
    Bibi84 skrev 2016-05-01 10:25:34 följande:

för en natt, är fortfarande hemma, tog som sagt två panodil (500), dämpade förvärkarna. Men vet att det inte var SD då det var typiska "värkar". Har känt av milda nu på förmiddagen. Så får se vad som händer utöver dagen.  I natt var det typisk sånn extremt stark menssmärta och intens utstrålning av smärta på bäckenet bak. Men intervallet och längde på förvärkarna var helt sjuka. Det jobbiga var när dom gick in i varandra, bara tog över.

Har haft mer flytningar nu.... Barnet kan komma när som helst, EFTER idag. haha...

Födelsedagsfirande av älsta sonen idag som blir 6 år. Så ja....för 6 år sen kände jag av förvärkar/värkar för första gången. hahaha...

Ja, man vet ju aldrig när kroppen luras.

Jag har haft en massa sammandragningar, de började redan i v.15 så har vart rätt nojjig om att föda för tidigt, men nu är jag i v.38.

För nån månad sen gjorde SD ont, på sistone har de inte gjort ont.

Dagen före dotterns 6 års dag fick jag regelbundna SD så förstår hur du känner! Man vill ju inte behöva åka och föda på deras dag!

Förstår däremot verkligen inte hur du kan vara så lugn, alltså ang.om barnet kommer ifall du bara är i ca v.33.

Haha, jag är nojig att barnet ska komma nu (är i v.38), känner mig inte redo ännu!!
  • Zoey83
    Bibi84 skrev 2016-05-01 15:01:08 följande:

Nu är vi alla trötta, 18 barn som verkligen har energi. Har nu mer sd, som börjar gå bak i ryggen, dock väldigt milda. Men långt ifrån dom förvärkarna jag hade. En hel del sega flytningar, delar av slemproppen? 

Well, jag födde min dotter i v. 34+0, det gick otroligt bra! plus att enligt efter positiv på gravtest så är jag egentligen i v. 36+0 så är inte så nojig. :)

Har sängen klar, vagnen är nästan klar, blir klar imorgon, och så är babyskydd och allt annat som var tänkt skulle vara klart.

Nu har dock yngsta sonen haft blöt blöja och spytt slem.... så....kanske vi har fått KRÄKSJUKAN... BLÄÄÄ.... mycket tvätt av händer och ytor. :)

Åh vad skönt!! att kalaset är över och att det blev lyckad.

Ok, då förstår jag att du inte är så nojig. Skönt! att det gick bra ändå. Min kompis fick nyligen en son i v.34 och han har haft två hjärnblödningar.

Vad vägde din tös när hon kom?

Samma här med sega flytningar, slemaktiga! Ljusgula i färg.

Åh, jag håller tummarna! att ni slipper kräksjukan.
  • Zoey83
    RobzMarley skrev 2016-05-03 10:38:30 följande:

Besök hos bm avklarat. Vecka 36+6 idag.

Sf måttet sjunkit ngt 35cm. Han är helt fixerad.

Vi pratade hinnsvepning och bokade in en sådan vid nästa besök som är v 38+6.

Ska försöka tidigare lägga den tiden.

Varför hinnsvepning så tidigt?? Har du gått över med de andra.

Jag trodde inte man fick nå hinnsvepning el.annan typ av igångsättning förrän man kommit till sitt bf.
  • Zoey83

Hur är era magar??

Min har vart helt kass idag, sprungit på toa en massa...har inget minne av att ha haft så här förut.

Det värsta är att det ska komma en och fixa färdigt vår toa idag och eftersom jag inte har nån aning om när så måste jag gå upp på toa hela tiden (bläää för trappor).

38+3 idag och natten har vart hemsk!

Så mycket sammandragningar under hela!! natten som stört nattsömnen, inte haft en sådan natt förr, hoppas kommande natt blir av bättre slag.

Nu ska jag rensa några lådor, sambon har snällt ställt dem så att jag kan sitta i soffan och rensa dem.

Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!