Är det här normalt för en treåring??
Har fyra barn. Äldsta är 7, tvillingarna är 5 och minsta är nyss 3 fyllda.
Jag kan inte komma ihåg att någon av det andra varit så här vild eller vad man ska säga.
* hon bryr sig över huvud taget inte när man säger åt henne. Bara skrattar och fortsätter med det hon gör om man inte fysiskt tar därifrån henne. Spelar ingen roll med vilket tonläga man säger till henne.
* Hon sitter aldrig still. Max 3 sekunder sen måste hon bara röra på sig. Därav sitter hon fortfarande fastspänd I sin matstol vid måltider.
*man hinner seriöst bara vända ryggen till så klättrar hon i skåp, häller ut tvättmedel, kletar in hela sig med smink, ritar på golv och väggar, river och sliter i allt.
*sitter hon med sina syskon och ser på tv så liggs det på bord eller ålas på golvet. Som sagt. Sitta still går bara inte..
*går saker inte som hon tänkt eller intr får som hon vill så har hela världen rasat för henne.
*sömn är överskattat. Somnar hon 10 minuter i bilen tex somnar hon inte före 23 på kvällen. Trots att hon klev upp ca 5.30.
Hon är väldigt företagsam och hon har ju aldrig tråkigt och jag är aldrig sysslolös. :) Men då ja har barnen varannan vecka och alltaå är själv med alla fyra är det väldigt påfrestande att alltid måste ha ögon i nacken.
Så.. finns det fler med treåringar som min? Är det normalt? Som sagt så har dom andra inte varit så här..