• springa

Någon mer som jobbar på barn nr 3?

Vi har nyligen bestämt oss för att vi vill ha en 3a nu! 
    Vi har alltid sagt vi vill ha 3 år mellan alla barn och nu när 2an är strax över 2 tycker jag det är dags igen.
    Om det tar sig denna månaden kommer jag precis har gått klart min utbildning när bebisen kommer. Och som det ser ut nu vill vi ha 4 barn och för att de ska ha nytta av varandra under uppväxten känner jag att 3 års mellanrum är lagom :)

Ser fram emot att vara gravid igen! Dock inte förlossningen då senaste var tuff.

Fler som försöker bli gravida med 3an? 

Hade varit roligt att följas på vägen från plus till bebis och alla tankar som kan uppstå när man ska bli 3-barnsförälder. :)

• Svar på tråden Någon mer som jobbar på barn nr 3?
  • annacnummertre

Vi börjar försöka med trean nu! Glad

• springa
    annacnummertre skrev 2015-10-13 21:58:42 följande:

Vi börjar försöka med trean nu! Glad

Spännande! Vi är snart inne på andra försöket då förra inte tog. Eller jag tror att det tog men misstänker tidigt mf då mensen var 2 dagar sen och det kom ut en liten genomskinlig konstig klump(ursäkta detaljerna). 

Har ägglossning igen om ca 1 vecka! Hoppas det tar denna gången :D 

Hur gamla är era andra barn? Våra är 2 och 5 :) 

• annacnummertre

åh, hoppas att det bara var mensen som var sen och inget annat! 
    våra är 3 och 5 :) 
    jag har BIM nästa vecka någon gång, får se om vi lyckades pricka in, fick inget bra utslag på ÄL-stickorna men hade jättemycket känningar i kroppen.

har ni haft lätt för att bli gravida förut ?Gravid

• springa
    annacnummertre skrev 2015-10-15 09:53:51 följande:

åh, hoppas att det bara var mensen som var sen och inget annat! 

våra är 3 och 5 :) 

jag har BIM nästa vecka någon gång, får se om vi lyckades pricka in, fick inget bra utslag på ÄL-stickorna men hade jättemycket känningar i kroppen.

har ni haft lätt för att bli gravida förut ?

Jag hade också jättestark känning senaste äl. Kör dock inte med äl stickor.

Ja, jag har haft väldigt lätt för att bli gravid men också haft många MF.

Hur har ni haft det ? :)
  • Beebii

Vi blev oplanerat gravida med en trea men fick tidigt mf i förra veckan ( v.8) då det var oplanerat vet jag inte om manmen i huset går med på att försöka då han varit nöjd med de två vi har. Jag vill dock så försöker få honom att förstå min sida av saken. Efter tre är jag garanterat nöjd så sen är det fritt fram för diverse skydd! ???? hade helst velat ha en vår/sommar bebis så sorgen över vår förlorade maj bebis blev extra stor... hoppas på nya försök nästa år!

• annacnummertre

Ska vi börja göra lite listor? Typ nästa BIM osv? Skrattande 

• springa
    Beebii skrev 2015-10-15 14:28:58 följande:

Vi blev oplanerat gravida med en trea men fick tidigt mf i förra veckan ( v.8) då det var oplanerat vet jag inte om manmen i huset går med på att försöka då han varit nöjd med de två vi har. Jag vill dock så försöker få honom att förstå min sida av saken. Efter tre är jag garanterat nöjd så sen är det fritt fram för diverse skydd! ???? hade helst velat ha en vår/sommar bebis så sorgen över vår förlorade maj bebis blev extra stor... hoppas på nya försök nästa år!

Beklagar! Vet hur tungt det kan vara med mf <3
    annacnummertre skrev 2015-10-15 15:43:09 följande:

Ska vi börja göra lite listor? Typ nästa BIM osv? Skrattande 

Tycker jag! :D 
    Min nästa BIM är 6 november :) 

Usch så besviken jag kommer bli om jag inte blivit gravid då..känns nästa konstigt att det inte tog sig på första försöker med tanke på hur lätt det varit tidigare. Fast har för mig det tog någon månad då också. Ja man ska inte klaga, är ju många som försöker i flera år. Man är allt lite hied..

• annacnummertre

springa - BIM 6 november
    annacnummertre - BIM 20-22 oktober

ja, samma här! för oss tog det sig på första försöket BÄGGE gångerna, så jag är verkligen bortskämd med att det går fort. Vet inte hur gamla ni andra är? 
    jag är 27, så jag förväntar mig inte att det ska långsammare pga ålder iallafall...hoppas jag!!

• springa
    annacnummertre skrev 2015-10-15 22:58:23 följande:

springa - BIM 6 november
    annacnummertre - BIM 20-22 oktober

ja, samma här! för oss tog det sig på första försöket BÄGGE gångerna, så jag är verkligen bortskämd med att det går fort. Vet inte hur gamla ni andra är? 
    jag är 27, så jag förväntar mig inte att det ska långsammare pga ålder iallafall...hoppas jag!!

Åh jag blir 27 om några månader så då är vi jämngamla! :) Tror det börjar dala efter 25 o_O
  • Diao

Vi försöker oss också på en liten trea! BIM ca 24 oktober :)

Nemi 2011 & Theodor 2013
Svar på tråden Någon mer som jobbar på barn nr 3?