• moviaa

Söndagsöppet Romantisk Restaurang i Stockholm

Hej,

Jag kommer fria till min tjej på en söndag och tänkte därefter gå ut på en romantisk och fin restaurang i Stockholm. Dock verkar det som att de flesta är stängda då!

Mitt första val var Le Rouge, och kikade därefter på Brasseriet (Operan). Det jag har bokat just nu är Verandan i Grand Hotel, men skulle gärna vilja ha något annat.

Är det någon som kan tipsa mig om något intressant? Hoppas de restauranger jag listade ovan kan hjälpa er att veta vad det är för typ/stil av restaurang jag söker.

Tackar på förhand!

• Svar på tråden Söndagsöppet Romantisk Restaurang i Stockholm
  • moviaa
    Monchichier skrev 2015-09-23 13:48:05 följande:

Vid vilken tid och hur långt ifrån stan kan ni tänka er att åka?

Middag vid ungefär 19:00-19:30.
    Vi kommer ha en bil, men någonstans runt Stockholm och dess närområde skulle jag helst önska.
  • Monchichier

Grattis till frieriet förresten!

Stockholmare eller bor ni på hotell?

Restaurang J har öppet, ligger väldigt fint till och inte alls långt ifrån stan, speciellt med bil.
    Ulla Winbladh ligger på Djurgården, inte direkt bilvänligt att åka dit dock om man inte är van vid innerstadstrafiken.
    Inom samma koncern har du Sthlm Fisk. Annars är Ulriksdals Wärdshus väldigt trevligt.
    Bakfickan på Operakällaren är öppet, likaså T/bar på Diplomat.
    Du har Lebanon Meza om du vill ha lite variation och Grill om ni vill bara vill ha kött

• Monchichier

Och sedan har du klassikerna Lydmar, Riche, Strandvägen 1, Prinsen, Brillo, Stallmästaregården och så lilla pärlan Bockholmen som man inte får glömma att nämna.

• Catti41

Nu tycker jag att Verandan är väldigt trevligt och god mat, men annars Långbro värdshus, fast det kan upplevas lite trångt.

• Catti41

Och det kag skulle skriva också var att annars har ovanstående täckt av de flesta andra jag skulle nämna.

• Catti41

Sturehof är också bra men kanske inte det mest romantiska stället, lite för ljust.

• Catti41

Sen tycker jag egentligen att man inte ska ha bil när man ska fira att man ska gifta sig. För då ska man dricka champagne!

• Catti41

Hemskt ledsen för mina oneliners men av någon anledning så skickas svaret när jag byter rad...

• moviaa

Tack allihop för alla era tips.
    Om det är fler som har tips så är ni välkomna :)

Jag kikade även på Grodan, Södra Sällskapet samt Fem Små Hus.
    Vad tycker ni om dessa? Hur är miljön därinne?

Svar på tråden Söndagsöppet Romantisk Restaurang i Stockholm