• fan och hans moster

11 månaders som har fått svårigheter med sömnen

Sonen på 11 månader har sedan någon vecka tillbaka fått svårt med sömnen. Det började med att nätterna kunde innehålla skrik i omgångar till att det nu även är svårt/omöjligt att natta dagtid.

På nätterna har han haft uppvak där han sätter sig upp i sängen alternativt står upp och gråter. När man lägger ner honom börjar han böka runt gråtandes och försöker sätta sig upp eller stå upp. Efter ett tag så somnar han om men vaknar i panik typ och så är det samma visa. Kan ta flera timmar emd skrik ibland innan han somnar ordentligt igen. Han kan skrika i famnen också och min rygg börjar få rejäla problem efter dessa veckor nu. 

De senaste dagarna har nattningarna under dagtid varit omöjliga. Han vill bara ställa sig upp hela tiden och blir till slut förtvivlad så han bara storgråter. Men han är trött...

Jag vet i ärlighetens namn inte vad allt beror på och vad man ska göra åt det.Han är trött om dagarna och så är han övertrött när han väl ska sova för natten. Och jag får så ont av allt, blir irriterad om dagarna och frustrerad om nätterna.

Det enda svaret alla kommer med är att det är tänderna. När det gäller allt. Alltid de där jävla tänderna och det tror jag inte är svaret på alla problem man har. 

• Svar på tråden 11 månaders som har fått svårigheter med sömnen
  • gretasmor

Min tjej har också börjat krångla mycket med sömnen från det att hon var ca 10 mån. Tror det är nåt som händer i den åldern.
    Dock tycker jag att det låter som att ditt barn har nattskräck.. Googla det!

Svar på tråden 11 månaders som har fått svårigheter med sömnen