Temperaturhöjning vid graviditet
Hej alla, mitt första inlägg här.
Jag och min hustru har försökt få barn icirka 2½ års tid utan resultat. Nu är vi inne på vårt första IVF-försök. Embryoåterföring gjordes för tre dagar sedan och min hustru tar lutinus tre gånger om dagen. Hon mäter sin temperatur varje dag vid samma tid)kl 9 på morgonen) och idag hade den sjunkit några decimaler jämfört med gårdagen. Nu är hon helt knäckt över detta eftersom hon tror att graviditeten inte lyckats. Jag vill egentligen inte att hon mäter temperaturen varje dag just av den anledningen att hon kan tappa gnistan om hon ser något oroväckande. Men hon kan inte hålla sig. På sjukhuset sa de åt oss att vänta 15 dagar innan vi gör gravtest och jag försöker övertyga min hustru om att vi ska följa deras råd, försöka hålla hoppet vid liv och må bra tills dess.
Temperaturen i förrgår var 36,86, igår var den 36,68 och idag var den 36,62. Är detta en tydlig indikator på att det är kört eller finns det fortfarande hopp? Någon som har varit med om något liknande? Jag tycker så synd om min hustru för hon är helt trasig idag pga detta och jag önskar jag kunde peppa henne på något sätt så att hon kan hålla lågan uppe tills den dagen vi ska testa för graviditet.