Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige

Aha, så dina skäl att lämna Sverige är betydligt mer legitima än att fly från krig, politiskt förtryck eller fattigdom.

Vilket land tror du är bättre?
    Ska du söka asyl?

• sextiotalist
    tobbe01 skrev 2015-10-23 12:45:56 följande:
    "Sjuk modeindustri"? Jag är en smal mamma till två smala, vältränade döttrar och vi har inga som helst problem med "modeindustrin"! De funktionella kläder vi behöver köper vi och resten skiter  vi i.

Den är sjuk, för om de kräver att en underviktig modell ska banta, så kan den inte vara annat än sjuk
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21604602.ab
    och detta har varit på tapeten i säkert 20 år.
  • sextiotalist
    tobbe01 skrev 2015-10-23 16:07:55 följande:

Ät inte som en gris så fixar det sig. Är ens dagsbehov av energi t ex 1700 kcal/dag och man äter 2400 så blir man med åren trind och rund. Att modellerna på catwalken är magra så det rasslar i benen beror på att kläder ser så jä..la snygga ut på dem. Varför? F...n vet. Det är så bara.

Så du anser att de som har ett BMI högre än 18 äter som grisar?

Det är nämligen på den nivån som modeindustrin anser är normalt. Ytterst få vuxna har den vikten naturligt så det är inte ovanligt att kvinnor äter hungerdämpande mediciner och ständiga dieter. Ha modeindustrin är sjuk och visar sjuka ideal.
  • sextiotalist
    Jazzmamman skrev 2015-10-23 22:11:14 följande:

Vad många gnällspikar det var i denna tråden då. Bli politiker själva då om ni inte trivs med hur det funkar. Sitt inte bara och vänta på att fader staten ska servera er allt ni behöver. Typiskt svenskt.

Och sluta läs på Aftonbladet och andra sensationsnyhetssajter. De är ju de som lurar att tro att allt er är skogen.

På mitt jobb finns massor av ingenjörer som är invandrare. Jag vet inte i vilken generation men att komma och säga att flyktingar skulle ha lägre intelligens, det är ju så dumt. Stod det i Aftonbladet eller? Eller är det VM i killgissningar här?

Man ska nog inte läsa på familjeliv heller faktiskt. Vad gör jag här?   *Loggar ut*

Min erfarenhet också. Möter många duktiga invandrare. Den enda artikeln jag läst var att ensamstående flyktingbarn klarar sig väldigt bra.

Sedan kan man ju tillägga att vi sägs ha väldigt välutbildade taxichaufförer.
  • sextiotalist
    tobbe01 skrev 2015-10-25 02:33:52 följande:

Vill påpeka att det där med Sveriges "välutbildade taxichaffisar" är en myt. När en person kommer till Sverige och påstår sig vara t ex hjärnkirurg så är jag TACKSAM att han faktiskt måste kunna validera sina kunskaper och BEVISA att han besitter de kunskaper vi kräver här i Sverige innan man släpper iväg honom in i skallen på kreti och pleti........för att kunna arbeta med svenska patienter så krävs också att "läkaren" ska kunna göra sig förstådd på svenska. Det tycker jag är acceptabla krav. (när det gäller språkkraven så är min erfarenhet att de absolut inte är satta på en orimlig nivå, typ "nästan begriplig" verkar duga ibland)

Undantar läkare. Men civilingenjörer och ingenjörer finns det många som inte får jobb. Min svåger kör taxi och möter dessa välutbildade varje dag.
Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige