Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige

Jaja - flytta du, men faktum är ju att Sverige är ett av världens absolut bästa länder när det kommer till ungefär allt som en människa behöver för att klara sig, och mer därtill.
    Det finns en anledning till att "alla" flyr hit. Dels beror det på vår generösa flyktingpolitik, men naturligtvis också för att Sverige har en välfärd i världsklass. I alla fall än så länge.

• Anonym (.)
    FIame skrev 2015-10-22 15:47:26 följande:

Hahaha ja just det. Min dotter som går i skolan fick soppa på spik - igen, trots att de ska få näringsriktigt god mat i skolorna. Soppa helt utan köttinnehåll eller innehåll överhuvudtaget om jag får tro henne.

Så jag och andra skattebetalare har betalt för skolmaten och nu får hon och andra barn grismat. Vidrigt skit det där, att man lämpar över usel politik på våra egna barn.

Självfallet blir jag tvungen att göra mat hemma - igen, eftersom hon inte alls är mätt, alls.

... Och hur ser skolmaten ut i mängder av andra länder tror du?

Sverige är ett av få länder där barnen får mat öht i skolan.
  • Anonym (.)
    Anonym (Eeh...) skrev 2015-10-22 21:06:12 följande:

Och bara för det så ska man tycka att det är okej att få skitmat?

Skitmat eller ej är ju högst subjektivt.

Mina barn får kanonmat på sin skola.
  • Anonym (.)
    Anonym (Eeh...) skrev 2015-10-22 22:15:58 följande:

Och så ser det inte ut överallt i Sverige. Det är allmänt känt att skolmaten är sämre än den som ges i fängelser, tex. Det är långt ifrån acceptabelt vare sig det sker på 1 eller alla skolor runt om i landet. Hur det ser ut i övriga världen ska man inte ens behöva fundera på, antingen erbjuder man mat eller så gör man det inte. I Sverige har vi skollunch och man ska kunna räkna med att den är bra.

En fråga.

VET du vad som serveras i fängelser och i häkten eller chansar du bara utefter "ryktet på stan"?
Svar på tråden Jag vill inte längre bo i vidriga Sverige