Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst

Det är väl värre i England! Där heter Pippi Långstrump Pippa Longstocking!

Pippa är ett inte helt ovanligt namn där. Tänk att komma till Sverige och gå på anställningsintervju..

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Ekorrfamiljen
    halstabletten: Märkligt! På de engelska Pippi-böcker jag har sett har det stått Pippa!
  • Ekorrfamiljen
    halstabletten: Jag tar tillbaka.. På böckerna står det Pippi, men texten som beskriver boken stavar det Pippa! My bad.
  • Ekorrfamiljen
    Jennie B: Birk har säkerligen funnits länge, men Ronja sägs ju vara Astrids påhitt. Hon tittade i KAKs atlas och hittade namnet Juronjaure.. Resten är historia.

Gillar faktiskt lite udda namn. Alla mina barn har ju namn inspirerade av Sandemos "Isfolket".
  • Ekorrfamiljen
    Jennie B: Birk(-a) betyder handelsplats och det finns som namn på runstenar och i nedtecknade berättelser från vikingatid (om jag minns rätt).
  • Ekorrfamiljen

Tjongballon: Ska han heta Minor i andranamn då? Räcka ut tungan 

Nä, allvarligt, jag tycker att det är ett ganska gulligt namn. Risken är väl att man tänker på en katt. Vet många katter som heter Morris och det finns väl även en tecknad katt som heter det.

• Ekorrfamiljen

Kan inte ens stava till ballong.. *muttrar för mig själv*

Svar på tråden Ibland undrar jag om man verkligen borde få döpa sitt barn till vad som helst